دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز ۵ نمایش جدید در مجموعه تئاتر شهر

آغاز ۵ نمایش جدید در مجموعه تئاتر شهر
نمایش‌های «هشت سال زنانگی»، «خورشت خون»، «پوده‌خواران»، «روز‌های بی‌باران» و «خیلی زود عادت می‌کنیم» به ترتیب در سالن‌های قشقایی، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر به روی صحنه خواهند رفت.
کد خبر : 916727

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هم‌زمان با آغاز دور جدید اجرا‌ها در این مجموعه تئاتری، سالن قشقایی میزبان نمایش‌های «ناگفته‌های هشت سال زنانگی» به کارگردانی سمیه آباده و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی و «خورشت خون» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی امینی تبار به ترتیب در روز‌های ۵ شنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ خرداد در ساعت‌های ۱۸:۱۵ و ۲۰:۱۵ خواهد شد.

«هشت سال ناگفته‌های زنانگی» با بازی سارا جمالی، زهرا توکلی، فاطمه صفری، رها اسدی، فاطمه غفاری، باران رفیعی، نیلوفر ولیئی، سمیه آباده، کژال ربیع، مهدیس زارعی، شمیم نوری و دلسا محمدی داستانی واقعی از زنان قهرمان دهه ۵۰ است که زندگی‌شان را روایت می‌کنند.

همچنین در نمایش «خورشت خون» نسیم عربانی، شایان حاجی اسماعیلی، سئودا رضایی، مهشید آبیار، النا آسا، زهرا نیکبخت، عدی مولیات، محمدرضا باهوش، زینب حجه فروش، نیلوفر جنس بافی، مانیا خاکسار، مریم مرادی نیا، هانا فرد به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه «خورشت خون» آمده است: «اکنون تنها هستم و همه‌چیز را ازدست‌داده‌ام، کاش راهی جز مرگ برای انتقام بود.»

در سالن سایه مجموعه تئاترشهر نیز نمایش‌های «روز‌های بی‌باران» به نویسندگی امین بهروزی و به کارگردانی سعید برجعلی و «پوده‌خواران» به نویسندگی بابک پرهام و کارگردانی امیر شفیعی به ترتیب در روز‌های جمعه و سه‌شنبه ۲۵ و ۲۹ خرداد در ساعت‌های ۲۰:۳۰ و ۱۸:۴۵ میزبان مخاطبان خواهند شد.
در نمایش «روز‌های بی‌باران» سعید برجعلی، فاطیما بهارمست، بهار قاسمی و وحید منتظری به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه این نمایش آمده است: «روز‌های بی‌باران» عاشقانه‌ای است درباره انتخاب، درباره جای خالی آدم‌ها و درباره دوکلمه‌ای که سرنوشت ما را رقم می‌زند.
نمایش «پوده‌خواران» با بازی سمن قناد و نکیسا عقبایی نیز که برگرفته از داستان «پیراهن زرشکی» نوشته صادق چوبک است روایت فردی است که همواره باعث فریب و استثمار دیگران می‌شود.

اما در کارگاه نمایش نیز نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» به نویسندگی وحید جباری و به کارگردانی پرستو کرمی از روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد در ساعت ۱۹ اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

در این نمایش مسعود خواجه وند، آساره هداوند، هوشمند هنرکار و آتیه جاوید به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه این نمایش آمده است: «در مجاورت منزل زوج جوانی که خانه‌یشان به‌تازگی بازسازی‌شده، زوج پیمانکار دیگری مشغول گودبرداری و ساختمان‌سازی در همسایگی آنها هستند. در اثر سروصدا و لرزش دیوارها، زوج پیمانکار برای وارسی خسارت احتمالی پایشان به خانه باز می‌شود.»

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش‌های به سامانه فروش بلیت گیشه تئاتر و سایت تیوال مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته