دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 12:33

هاشمی: قرارداد پائز را کمیته ملی المپیک نداده است/رونمایی از لباس المپیک بستگی به نظر هیئت اجرایی دارد+ فیلم

هاشمی: قرارداد پائز را کمیته ملی المپیک نداده است رونمایی از لباس المپیک بستگی به نظر هیئت اجرایی دارد+ فیلم
دبیر کمیته ملی المپیک گفت: چطور می گویید قرارداد ژائز را کمیته داده در حالی که من خبر ندارم.
کد خبر : 916691

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مناف هاشمی در حاشیه مجمع انتخاباتی تنیس در جمع خبرنگاران عنوان کرد:  به داود عزیزی تبریک ویژه می‌گویم. خوشحالم یکی دیگر از فدراسیون‌های المپیکی ما تعیین تکلیف شد. برگزاری به موقع مجمع می‌تواند کمک کند تا با مدیریت‌های ثابت و تاثیرگذار در بازی‌های آسیایی، داخل سالن آسیا و المپیک تلاش کنیم که موفقیت به دست آوریم. اتفاقاتی خوبی در تنیس افتاده، اما کافی نیست. در آستانه المپیک پاریس هستیم و امید و آرزو دارم رشته‌های دیگر هم ارتقاء پیدا کنند. در بازی‌های آسیایی هانگژو پنج رشته تاریخ سازی کردند. در اسکیت مدال گرفتیم و در شطرنج طلا گرفتیم. همیشه به سه، چهار رشته وابسته هستیم که شامل کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری بوده‌اند و برخی رشته‌ها به صورت نادر مدال‌آور بوده‌اند. این تعداد باید بیشتر شود. امیدوارم اتفاق خوبی در پایان چهار سال آتی و چهار سال‌های بعد رخ دهد. انتظار نداریم یک دفعه به المپیک برویم، اما انتظار داریم در بازی‌های آسیایی مدال بگیریم. امیدوارم در دوره‌های بعد جایگاه المپیکی هم داشته باشیم، چون در توان تنیس خاکی می‌بینم. 

وی در مورد توزیع بودجه فدراسیون‌ها تاکید کرد: سال گذشته ۲۷۰ میلیارد تومان پرداختی به فدراسیون‌ها داشتیم. در جلسات هیئت اجرایی به تصویب کردیم بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها پرداخت کنیم، چون سه رویداد المپیک بازی‌های داخل سالن آسیا و بازی‌های زمستانی را در پیش داریم. همچنین باید مابقی بودجه کمیته ملی المپیک را برای حضور کاروان در این سه رویداد هزینه کنیم و ۴۰ روز دیگر در اولین رویداد المپیک که پاریس است حاضر می‌شویم. 

هاشمی در مورد کسب سهمیه‌های المپیک گفت: در حال حاضر ۳۴ ورزشکار داریم و امید داریم در برخی رشته‌ها مانند والیبال ساحلی شنا، سنگنوردی تیر و کمان و دوومیدانی سهمیه بگیریم. یکی دو رشته دیگر به دنبال گرفتن وایلد کارت از طریق فدراسیون‌های جهانی خود هستند. پیش‌بینی ما روی همان ۴۰ سهمیه است. کادر فنی و نفرات اعزامی مشخص شده‌اند ما در بحث بودجه به کشتی نگاه ویژه‌ای داریم و در بحث پشتیبانی هم سعی کردیم این نگاه وجود داشته باشد. در کشتی آزاد و فرهنگی هر کدام ۳ تا ۴ مربی داریم. پزشک، پزشک تغذیه و روانشناس هم همراه تیم‌ها حضور دارند. 

سرپرست کاروان ایران در المپیک پاریس در مورد رونمایی از لباس المپیک و اینکه ممکن است به دلیل حواشی دوره های گذشته این اتفاق رخ ندهد، گفت: بستگی به تصمیم هیئت اجرایی دارد. تهیه لباس کاروان در مراحل پایانی است. منتظر تحویل لباس هستیم تا تاییدیه آن را از سمت فدراسیون‌ها بگیریم. 

او در مورد انتظار از والیبال برای صعود به المپیک و اینکه گفته می‌شود قرارداد پائز سرمربی برکنار شده تیم ملی والیبال توسط کمیته ملی المپیک پرداخت شده است، گفت: من در مورد والیبال علاقه ای ندارم حرف بزنم و بهتر است با خود مسئولان این فدراسیون صحبت کنیدما از والیبال همین انتظار را داشتیم. در مورد پرداخت قرارداد پائز توسط کمیته ملی المپیک چنین چیزی نشنیده‌ام و حتما این خبر درست نیست.من که در کمیته هستم نمی دانم پس چطور می تواند درست باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته