دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 12:17

عملیات اجرایی حفاری ۲۴ حلقه چاه در میدان مشترک یادآوران آغاز شد

عملیات اجرایی حفاری ۲۴ حلقه چاه در میدان مشترک یادآوران آغاز شد
با دستور محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران عملیات اجرایی حفاری ۲۴ حلقه چاه طرح افزایش تولید میدان مشترک نفتی یادآوران با هدف تولید ۴۲ هزار بشکه نفت در روز آغاز شد.
کد خبر : 916675

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت ملی نفت ایران، امروز به منظور نگهداشت و افزایش تولید از میدان نفتی یادآوران، عملیات اجرایی حفاری ۲۴ حلقه چاه این میدان با سه شرکت توانمند ایرانی آغاز شد.

قرارداد‌های مربوط به حفاری ۲۴ حلقه چاه توسعه‌ای جدید در قالب ۳ قرارداد بین شرکت مهندسی و توسعه نفت به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران با شرکت‌های ملی حفاری ایران، توسعه صنایع نفت و انرژی قشم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پیش از این در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت امضا شده است.

مجموع ارزش این قرارداد‌ها حدود ۳۵۰ میلیون دلار بوده و مقررشده است تا این تعداد چاه‌ها در لایه‌های فهلیان و سروک هر کدام به تعداد ۱۲ حلقه در طی مدت ۲۴ ماه حفر شود.

هدف از حفر این چاه‌های جدید در میدان مشترک نفتی یادآوران، نگهداشت و افزایش تولید به میزان ۴۲ هزار بشکه در روز است.

همچنین به منظور تسریع در افزایش تولید از این میدان مشترک، شرکت مهندسی و توسعه نفت پیشاپیش نسبت به احداث برخی از جاده‌ها و سلر‌های مورد نیاز جهت استقرار دکل‌های حفاری و نیز تهیه کالای چند حلقه چاه اقدام کرده است

بر اساس این گزارش، میدان نفتی یادآوران یکی از بزرگترین میادین مشترک نفتی ایران با کشور‌های همسایه است و در ۷۰ کیلومتری جنوب غرب اهواز و شمال خرمشهر، در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته