دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 11:51

جلیلی: گفتمان شهید رئیسی را با قدرت ادامه می‌دهیم

جلیلی: گفتمان شهید رئیسی را با قدرت ادامه می‌دهیم
نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در اینجا بحث فرد نیست، گفت: بحث یک حرکت و گفتمان و یک راه ناتمام است که شهید رئیسی با قدرت آغاز کرد و باید با قدرت ادامه دهیم.
کد خبر : 916674

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید جلیلی نامزد چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست مسئولان ستاد انتخاباتی شهرستان‌ها که عصر دیروز در محل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب (سرچشمه) برگزار شد گفت: محبوب ملت، شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی عزیز افتخارشان این بود که حرکتی که شروع کرد با ارادت به امام رضا بود؛ این جمعی که امروز دور هم جمع شدیم در کنار شور و احساسات پاک شما عزیزان که ابراز می‌کنید، یک بحث مهم نباید در آن فراموش شود و آن این است که دلیل برای این جمع شدنمان داریم و باید بدانیم در چه نقطه‌ای هستیم و چه هدفی داریم.

وی ادامه داد: امروز یک ماموریت سترگ بر دوش تک تک ما است و آن یک کار بزرگ عظیم است که ملت ما ۴۵ سال است شروع کرده و در تند باد حوادث آن را حفظ کرده و امروز شما می‌بینید همه دشمنان شما نگران آن هستند که ملت شما یک ملت نمونه و یک ملت موفق در عرصه‌های مختلف تعالی و پیشرفت باشد.

جلیلی تصریح کرد: تمام تلاششان برای این است که حرکتی را که شما انجام دادید نتواند به عنوان یک حرکت الگو به دنیا معرفی شود و نگذارند چنین حرکتی به آن قله‌ای که در نظر دارد برسد؛ اما کور خواندند و ملت ما هدفش رسیدن به قله است.

جلیلی مطرح کرد: رسیدن به قله برنامه میخواهد، اراده میخواهد، ملتی پر شور و پر شعور پای کار نیز میخواهد که ملت ما به خوبی نشان داده که حوادث را پشت سر گذاشته و حوادث را به حماسه تبدیل کرده؛ حادثه تاسف بار رییس جمهور عزیزمان را این ملت به حماسه تبدیل کرد.

وی تاکید کرد: برای اینکه بدانیم چرا اینجا جمع شدیم و چه ماموریتی داریم باید این برنامه‌ریزی را با قدرت ادامه دهیم؛ امروز دشمنان ما تمام تلاششان این است بعضی از آسیب‌ها را بزرگ کنند، و آنها نگران هستند که ملت ما برای رفع آسیب‌ها و مشکلات قدرت خود را بشناسد؛ ملت ما بداند با قدرتی که دارد نه تنها مشکلات را رفع می‌کند بلکه رکورد‌های موفقی را به دنیا نشان می‌دهد.

جلیلی با بیان اینکه امروز ما در یک نقطه بزنگاهی تاریخی هستیم، تصریح کرد: امروز بعد از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب روند تحولات جهانی به گونه‌ای رقم خورده که نه تنها حقانیت مشی ما به دنیا رسانده بلکه همه اعتراف دارند ما در نقطه‌ای هستیم که می‌توانیم در جهان قدرت مهم و تاثیرگذار باشیم؛ لازمه این چیست؛ روند تحولات جهانی را بدانیم.

وی مطرح کرد: یک دنیایی از فرصت‌ها در برابر ما قرار دارد که اگر شما آنها را بشناسید می‌توانید پیشرفت و تعالی را افزایش دهید.

جلیلی ادامه داد: ما امروز در کشور اگر ضعف‌هایی داریم در کنارش فرصت‌های بی‌نظیر تاریخی تمدنی اقتصادی و علم فناوری و عرصه‌های مختلف داریم که اینها برنامه می‌خواهد که استفاده حداکثری از آنها، هم اشراف و هم برنامه می‌خواهد.

جلیلی تاکید کرد: فردای انتخابات باید روز شروع عملیات پیشرفت ایران باشد و این برنامه باید از قبل مطالعه شده باشد.

وی افزود: اگر ما صحبت می‌کنیم از اینکه بر مبنای یک وظیفه شرعی آمدیم نباید حرف بدون پشتوانه باشد، امروز فرصت نداریم برای اینکه زمان را از دست بدهیم و باید با تمام ثدرت بیایم و این برنامه‌ای که برای پیشرفت ملت است را ارتقا بدهیم.

جلیلی تصریح کرد: امروز می‌خواهیم در این گفت‌وگویی که داریم بدانیم چه وظیفه‌ای داریم.

وی با بیان اینکه این عرصه یک میدان واقعی است، تصریح کرد: دشمنان ما نه اینکه بر علیه یک یا ۲ نامزد بلکه علیه نظام دشمنی می‌کنند و از آنها انتظاری نیست.

جلیلی ادامه داد: در دوره ۸ ساله پایانی دهه ۹۰ رشد و پیشرفت صفر و به صورت منفی بود؛ این عقب‌ماندگی را باید با کار جدی جبران کنیم.

وی تاکید کرد: شعار انتخاباتی باید عصاره برنامه ۴ ساله آینده شما باشد یعنی آنچه دولت می‌خواهد دنبال کند، عصاره آن را باید در این شعار تجلی پیدا کند؛ ما اگر صحبت می‌کنیم که امروز فرصت‌های فراوانی برای پیشرفت ملت وجود دارد، یک جهان فرصت باید نتیجه‌اش یک ایران جهش باشد و اگر می‌گوییم یک جهان فرصت و یک ایران جهش، لازمه‌اش این است که هر ایرانی یک نقش پر شکوه داشته باشد؛ و اگر می‌گوییم هر ایرانی یک نقش پر شکوه داشته باشد لازمه‌اش این است که یک دولت نقش‌آفرین باشد و زمینه را برای انجام این مأموریت بزرگ برای ملت ایجاد کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اینکه امروز دور هم جمع شدیم برای یک ماموریت بزرگ است؛ باید این شعار را که یک برنامه است به تک تک مردم برسانیم و به همه عزیزمان در گوشه کنار ایران بیان کنیم.

وی مطرح کرد: اینجا بحث فرد نیست، بحث یک حرکت و گفتمان و یک راه ناتمام است که شهید رییسی با قدرت شروع کرد و ما باید با قدرت ادامه دهیم.

جلیلی با بیان اینکه باید به ۲ موضوع توجه داشته باشیم که برای یکدیگر مکمل هستند، عنوان کرد: اگر ما می‌گوییم یک جهان فرصت یک ایران جهش، به این دلیل است که به اندازه کافی به مدد شما مردم، در طی این ۱۰ سال مطالب داریم که به اندازه هر کسی که دل در گروی انقلاب دارد او را اقناع کنید که همراه باشد. ما احتیاج به هیچ کار غلطی در این مسیر نداریم؛ هیچ حرکت تخریبی نباید صورت بگیرد و ما کار‌های بسیار جدی داریم.

وی ادامه داد: باید بگوییم اگر ما می‌گوییم هر ایرانی یک نقش پرشکوه، این تنها یک شعار نیست، زیرا ما برنامه داریم؛ برنامه ما این است که هر روستا باید یک سلول جهش کشور، هر شهر و هر محله باید یک محل برای پیشرفت جوانان ما باشد. ما اگر از نظام سلامت و ... صحبت می‌کنیم برای این حرف و برنامه داریم؛ وقتی ما این شعار را می‌دهیم باید هر سفارت ما یک قرارگاه برای اینکه صادرات ما افزایش پیدا کند باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم تصریح کرد: امروز وظیفه همه ما این است که تا روز انتخابات تمام تلاش خود را کنیم که این پیام به گوش آحاد جامعه به شکل رضایت‌بخشی برسد؛ همه باید برای این موضوع یک یاعلی بگوییم.

منصوری: پاسخگویی و اخلاص از ویژگی‌های بارز جلیلی است

پیش از سخنرانی سعید جلیلی، محسن منصوری رئیس ستاد انتخاباتی وی در نشست مسئولان ستاد انتخاباتی شهرستان‌های کشور گفت: شهید رئیسی به ما درس سربازی، فرهنگ کار و تلاش و خدمت شبانه روزی را آموزش دادند؛ هرچه که یاد گرفتیم در حوزه کارو مدیریت به برکت هدایت و حمایت ایشان بود.

وی ادامه داد: ما معتقدیم تعابیری که رهبر انقلاب برای شهید رییسی به کار بردند بی مثال بود؛ ما در برهه شب قدر انقلاب اسلامی هستیم.

منصوری تصریح کرد: معتقد هستم که این شب قدر انقلاب اسلامی است؛ اول باید در این شب توسل و دعا داشته باشیم؛ معنویت باید در ستاد‌ها موج بزند و این تاکید شهید رییسی نیز بود.

وی مطرح کرد: ما معتقدیم مقدرات جمهوری اسلامی جور دیگری رقم میخورد و عنایت حضرت ولیعصر (ع) شامل این کشور بوده و خواهد بود.

منصوری خاطرنشان کرد: این ستاد‌ها را ستاد آقای جلیلی نمی‌دانم، ستاد جبهه انقلاب می‌دانم، چون انقلابی‌ترین عناصر در این ستاد قرار دارند.

وی ادامه داد: ما در مسیر تمدن انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم؛ کمک به آقای جلیلی کمک برای تحقق دولت انقلاب اسلامی است.

منصوری تصریح کرد: قله ما تحقق تمدن اسلامی است و خستگی در این مسیر به فرموده رهبر انقلاب ممنوع است.

وی گفت: در مسیر تحقق تمدن اسلامی دو گام اول را با سرعت برداشتیم، اما در مرحله تحقق دولت اسلامی گیر کردیم. چند دولت آمد و رفت و خیلی نتوانست، اما با حضور آیت الله ریسی در حال تحقق بود.

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی ادامه داد: ما معتقدیم جناب سعید جلیلی تکمیل‌کننده دولت اسلامی به اذن الله هستند؛ واقعیت این است که آقای جلیلی بر وزن رییسی است و معتقدیم در روش و منش و نوع برنامه ریزی این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: بنده شهادت می‌دهم آیت الله رییسی ترازی را بنا گذاشتند که نزدیک‌ترین فرد به این تراز آقای جلیلی است.

منصوری گفت: آقای جلیلی را فردی برتری‌جو نمی‌دانیم، مکتبی مخلص و سالم می‌دانیم؛ آیت الله رییسی هم از این جنس بودند. گاهی بعضی از عزیزان ولایت‌پذیری لغلغه زبان‌شان است، اما در عمل اثری نیست.

منصوری تاکید کرد: ما حتما در دولت شهید رییسی در اجرا نارسایی‌هایی نیز داشتیم، اما در جهت حرکت کلی کشور کاملا شفاف بود که مسیر درستی است.

وی تصریح کرد: بساط حاکمیت دوگانه نباید در کشور به وجود بیاید؛ آقای جلیلی به معنی واقعی کلمه ولایت‌پذیر هستند و این شرط لازم برای کار است. بعضی از عزیزان شاید اندازه آقای جلیلی این شروط را نداشته باشند.

منصوری خاطرنشان کرد: رویکرد متواضعانه و پرهیز از اشرافیت و تجمل که گاهی در خیلی دولت‌ها ملکه حوزه‌های اجرایی شده بود معتقدیم این بساط را آقای جلیلی برچیده می‌کند که مشی آیت الله رییسی نیز همین بود.

وی با بیان اینکه پرهیز از غرور و تواضع در مقابل مردم از ویژگی‌های ایشان است، افزود: منت نگذاشتن برای مردم ویژگی مهمی است؛ نبایستی رویکرد رویکرد منت‌گذاری باشد؛ پاسخگو بودن و با اخلاص بودن از ویژگی‌های بارز آقای جلیلی است.

منصوری تاکید کرد: بنده شهادت می‌دهم دکتر جلیلی مانند شهید رییسی جز برای خدا کار نمی‌کند و صادقانه این مسیر را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته