دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 11:48
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

نیکبخت: مابقی مطالبات گندمکاران هفته آینده پرداخت می‌شود

نیکبخت: مابقی مطالبات گندمکاران هفته آینده پرداخت می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا کنون نزدیک به ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و مابقی مطالبات آنها اوایل هفته آینده پرداخت می شود.
کد خبر : 916672

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: تا کنون نزدیک به ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و طبق پیگیری‌هایی که داشته ام مابقی مطالبات آنها تا اوایل هفته آینده پرداخت می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: پرداخت مطالبات گندمکاران با سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما فقط اسناد را به آنها می‌دهیم.

وی افزود: امسال نیز همانند سال گذشته تا این ماه از سال خرید گندم از گندمکاران از مرز ۴ میلیون تن گذشته و با توجه به زحماتی که کشاورزان می‌کشند و حمایت‌های فنی و اجرایی به عمل آمده و تأمین نهاده‌ها ما بیش از سال گذشته خرید گندم از گندمکاران را خواهیم داشت و دیگر نیازی به واردات گندم نداریم.

نیکبخت خاطرنشان کرد: در ارتباط با تب کنگو نگرانی در این باره وجود ندارد و این مسأله کنترل شده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: تأمین دام مورد نیاز برای عید قربان به خوبی دارد انجام می‌شود و مردم از این نظر نگرانی نداشته باشند و بنا شده تا نظارت بهداشتی در این حوزه نیز توسط سازمان دامپزشکی اعمال شود.

وی افزود: در بحث تنظیم بازار امروز ما به یک ثبات رسیده ایم و وضعیت فعلی قابل مقایسه با سال ۱۴۰۲ نیست ما هم از نظر موجودی کالا‌های اساسی در بازار و هم از نظر قیمت کالا‌ها نوسانات زیادی داشتیم از طرف دیگر از آنجایی که محصولات کشاورزی در همه جا فصلی هستند یک نوسان حداقلی در همه کشور‌ها وجود دارد، اما با همه اینها ما امروز در بحث تأمین این کالا‌ها و قیمت‌ها آنها به ثبات رسیده ایم.

نیکبخت خاطرنشان کرد: در ارتباط با گوشت قرمز، جلوگیری از مولد کشی و همچنین بازسازی در دستور کار ما و در حال انجام است و همانطور که مرغ و تخم مرغ کنترل شده، گوشت قرمز نیز کنترل خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته