دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 10:38
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

مرتضوی: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال صندوق‌های بازنشستگی بازگردانده شد

مرتضوی: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال صندوق‌های بازنشستگی بازگردانده شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با همکاری قوه قضائیه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال صندوق های بازنشستگی بازگردانده شد.
کد خبر : 916640

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در وزارت کار دولت سیزدهم اقدامات خوبی صورت گرفت و تاکنون بالغ بر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اشتغال خالص در کشور ایجاد شده است.

وی افزود: نرخ بیکاری در ۲۵ استان تک رقمی شد و تعداد قابل توجهی از استان‌ها نرخ بیکاری‌شان در کانال ۶ درصد بود. همچنین میانگین نرخ بیکاری کشور ۸.۱ درصد شد و ۱.۱ درصد کاهش داشت و در چند دهه اخیر این رکورد ثبت شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان و بانوان کاهش داشت. طرح خوبی در وزارت رفاه اجرا شد که کالابرگ الکترونیکی است و ۸۵ درصد از جمعیت ۶۵ میلیون نفری یا ۲۰ میلیون خانواریِ هدف را پوسش دادیم.

مرتضوی عنوان کرد: در حوزه تکافل اجتماعی مستمری مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام (ره) تقریبا از حیث ریالی در طول این دولت معادل ۱۸۰ درصد افزایش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه تخت‌های بیمارستانی بحث پرداخت حقوق بازنشستگان و بخش قابل توجهی از معوقات بازنشستگان اقدامات مطلوبی صورت گرفت و همه تلاش ما این است که بحث متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در سازمان بازنشستگی کشوری و در سازمان تامین اجتماعی اجرایی و عملیاتی کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خوشبختانه بالغ بر ۵ میلیون نفر دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اجرا شد و به لحاظ کمی هم مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی را مخصوصا در جوار کارگاه‌ها توسعه دادیم.

مرتضوی گفت: با همکاری قوه قضائیه بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال صندوق‌های بازنشستگی که به انواع مختلف توسط برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به تصرفشان درآمده بود برگردانده شد.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از املاک را که برخی اشخاص تصرف کرده بودند با احکام قضایی بازگشت شدند. تاکنون توانسته‌ایم بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان حکم به نفع صندوق‌های بازنشستگی بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته