دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 10:36
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

اوجی: دومین سکوی پارس جنوبی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد

اوجی: دومین سکوی پارس جنوبی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد
وزیر نفت گفت: دومین سکوی پارس جنوبی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد و با ظرفیت ۵ تا ۶ میلیون متر مکعب آغاز به کار می‌کند.
کد خبر : 916639

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ جواد اوجی وزیر نفت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: عملیات اجرایی فاز ۲ میدان مشترک یادآوران را با توان پیمانکاران داخلی هفته آینده آغاز خواهیم کرد.

وی از بهره برداری سکوی ۱۳ آلفای پارس جنوبی، آغاز عملیات فاز دوم میدان نفتی مشترک یادآوران و نیز امضای قرارداد نفتی چنگوله خبر داد و اظهار اظهار کرد: میدان مشترک نفتی با استفاده از ظرفیت پیمانکاران و سازندگان داخلی انجام می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه با تأکیدات رئیس جمهور شهید و مطالبات ایشان از صنعت نفت و با تسویه حساب و پرداخت خسارت بازسازی و نوسازی و تعمیرات سکوی ۱۳ آلفای پارس جنوبی انجام شد و آماده بهره برداری است، گفت: این دومین سکوی پارس جنوبی است که در این دولت به بهره برداری می‌رسد این سکو با ظرفیت ۵ تا ۶ میلیون متر مکعب آغاز به کار می‌کند.

اوجی خاطرنشان کرد: با تدابیری که وزارت نفت انجام داده و با تدابیری که پالایشگاه‌های نفتی انجام دادند تدابیری خوبی که استفاده از ابزار‌های غیر قیمتی دیدیم تامین کردیم که در تابستان برای هموطنان در تردد مسافرتهایشان مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته