دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نشست وزرای تجارت کشور‌های D ۸ در استانبول برگزار شد

نشست وزرای تجارت کشور‌های D ۸ در استانبول برگزار شد
نشست غیررسمی وزرای تجارت دی هشت در حاشیه اجلاس کمیته مذاکرات تجاری سازمان همکاری اسلامی با حضور مهدی ضیغمی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در استانبول برگزار شد.
کد خبر : 916626

از سازمان توسعه تجارت ایران، مهدی ضیغمی ضمن حضور نشست غیررسمی وزرای تجارت دی هشت در حاشیه اجلاس کمیته مذاکرات تجاری سازمان همکاری اسلامی به تبیین مواضع و رویکرد ایران در خصوص توسعه تجارت خارجی به خصوص با اعضای دی هشت پرداخت.

وی عضویت ایران در بریکس و اتحادیه تجاری اوراسیا را نشان دهنده عزم راسخ ایران در توسعه روابط اقتصادی برشمرد.

بر اساس این گزارش دیگر هیات‌های حاضر در این نشست نیز در سخنرانی‌های جداگانه ضمن ادای احترام و ابراز تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور فقید ایران، وزیر امور خارجه و دیگر همراهان ایشان در خصوص سازوکار افزایش میزان تجارت بین کشور‌های عضو اظهارنظر کردند.

در این نشست بر لزوم توسعه همکاری‌ها در حوزه تجاری، اجرای موافقت‌نامه تجاری و همچنین استفاده از ابزار‌های تهاتر و تجارت الکترونیک جهت افزایش سطح همکاری‌های تجاری فی‌مابین اعضا تاکید شد.

همچنین در حاشیه این نشست ضیغمی با وزیر تجارت ترکیه و معاون وزیر تجارت ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

بنا بر این گزارش در این نشست پروتکل حل اختلافات تجاری در چهارچوب نظام حقوقی D ۸ و پروتکل مکانیسم حل اختلاف موافقتنامه تجارت ترجیحی دی هشت نیز امضا شد.

در این نشست بیانیه‌ای بر محکومیت رژیم صهیونیستی در حملات جنایتکارانه به نوار غزه صادر و در آن بر لزوم توقف این حملات تاکید شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته