دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 09:21

مناطق محروم شهرستان فریدن میزبان کاروان سلامت دانشگاه آزاد + فیلم و عکس

مناطق محروم شهرستان فریدن میزبان کاروان سلامت دانشگاه آزاد + فیلم و عکس
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از برپایی سومین اردوی جهادی دانشجویی علوم پزشکی این دانشگاه با عنوان «کاروان سلامت» در مناطق محروم و کمتر برخوردار شهرستان فریدن خبر داد.
کد خبر : 916608

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین اردوی جهادی دانشجویی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با عنوان «کاروان سلامت» به همت کانون فرهنگ سلامت معاونت فرهنگی دانشجویی این دانشگاه با هدف پژوهش، پایش و آموزش نکات بهداشتی خدمت‌رسانی در مناطق محروم کشور و کمتر برخوردار شهرستان فریدن برگزار شد.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در حاشیه این اردو اظهار کرد: سومین کاروان سلامت این دانشگاه به چندین روستا از توابع شهرستان فریدن عازم شد.

به گفته راضیه امینی؛ پس از ورود به روستای ارامنه‌نشین نماگرد و استقبال گرم مردم، تیم علوم پزشکی متشکل از ۴۰ دانشجو (پرستاری، مامایی، اتاق عمل و بهداشت) در مسجد این روستا مستقر شد و پس از ثبت‌نام مراجعین، افراد برای اندازه‌گیری فشار و قند خون به غرفه فشار و دیابت مراجعه و پس از آن به ترتیب در غرفه‌های تغذیه، شاخص توده بدنی، تفسیر آزمایش خون، سلامت روان و مامایی برای بانوان حضور پیدا کردند.

وی افزود: با توجه به وضعیت سلامتی مراجعین، دانشجویان مستقر در غرفه‌ها تمرکز خود را بعد از غربالگری بر آموزش گذاشته و محتوای آموزشی را در اختیار مردم قرار دادند، با توجه به اینکه یکی از اهداف اردوهای مراقبتی پیگیری مستمر است چک لیست‌هایی برای ثبت وضعیت سلامتی افراد تهیه شد که قابلیت پیگیری اوضاع تندرستی افراد را پس از اردو فراهم می‌کرد.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد تأکید کرد: کاروان سلامت این دانشگاه پیش از این در روستا‌های محروم ننادگان، اسکندری، سفتگان و بادجان حضور پیدا کرده و خدمت‌رسانی انجام داده است.

دبیر کانون فرهنگ سلامت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد هم تبیین کرد: پس از نتیجه‌ مورد قبول در ارتباط با ارتقای آگاهی آحاد مردم این مناطق در ارتباط با آموزش‌های داده شده و پیگیری‌های مستمر و استقبال ۷ هزار نفری اهالی روستا‌های مورد پایش در سه اردوی گذشته، نوید اردو‌های مراقبتی تازه‌ای با ابعاد مختلفی را می‌دهد که جز مبحث سلامت، مشاوره تحصیلی برای دانش‌آموزان، کنکوری‌ها و مشاوره کشاورزی برای زراعت بهتر کشاورزان را دربرمی‌گیرد.

مهران زینلی تبیین کرد: آنچه اردو‌های مراقبتی را به‌نوعی با سایر اردو‌های تشخیصی و درمانی علوم پزشکی متمایز می‌کند، تمرکز مجریان و ارائه‌دهندگان محتوای سلامتی در زمینه پیشگیری، آموزش و همچنین پیگیری‌های مستمر و مرتب بعد از ارائه آموزش‌ها و انتخاب بهترین شیوه مؤثر علم‌آموزی در مناطق مختلف است. 

به گزارش آنا؛ کاروان سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با شعار (امروز باید سواد سلامتی را از خانه‌ها به جامعه سرازیر کرد) درراستای ارتقای آگاهی عمومی در ارتباط با تأثیر نقش خود مراقبتی و اصل پیشگیری در حفظ سلامتی با طرحی تازه گامی نو برداشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته