دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست رؤسای نظام پزشکی و امور مالیاتی؛

۱۰۰ درصد پزشکان مطب‌دار پرونده مالیاتی دارند

۱۰۰ درصد پزشکان مطب‌دار پرونده مالیاتی دارند
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: 100 درصد پزشکان دارای پروانه مطب، پرونده مالیاتی تشکیل داده‌اند.
کد خبر : 916603

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نشست مشترک رئیس و هیئت رئیسه سازمان نظام پزشکی با رئیس سازمان امور مالیاتی، موضوع مالیات جامعه پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد رئیس‌زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در این نشست ضمن تشکر از همکاری‌های سازمان امور مالیاتی با جامعه پزشکی، درخواست‌های جامعه پزشکی نسبت به رعایت عدالت در پرداخت مالیات به عنوان یکی از مودیان مالیات را مطرح کرد.

وی با تاکید بر اهمیت جلوگیری از هجمه‌های رسانه‌ای علیه جامعه پزشکی در حوزه پرداخت مالیات، افزود: بنا بر اذعان رؤسای فعلی و سابق سازمان امور مالیاتی، جامعه پزشکی یکی از بهترین مودیان پرداخت کننده مالیات است، اما لازم است بدانیم که با توجه به دستوری بودن تعرفه‌های پزشکی، در این تعرفه‌ها به نوعی مالیات نهفته است.

رئیس زاده تاکید کرد: صد درصد پزشکان دارای پروانه مطب، پرونده مالیاتی تشکیل داده اند.

در این دیدار، مواردی از جمله موضوع تصحیح ضرایب مالیاتی، مالیات پزشکان عمومی فعال در برخی حوزه‌ها، مالیات مربوط به آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری، فیزیوتراپیست‌ها، ارتوزیست، پروتزیست‌ها و تمامی کسانی که پروانه کار دریافت می‌کنند، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مقرر شد، با استقرار مشاورین زبده سازمان امور مالیاتی در سازمان نظام پزشکی و راهنمایی‌های مورد نیاز به جامعه پزشکی، موضوع ماده ۲۳۸ قانون مالیاتی پیگیری گردد تا قبل از رسیدن اختلافات مالیاتی به هیأت‌های رفع اختلاف، این موضوعات بین دو سازمان حل و فصل شود.

محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این دیدار ضمن تشکر از جامعه پزشکی، گفت: جامعه پزشکی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی از آمادگی سازمان امور مالیاتی برای قراردادن تمامی گروه‌های جامعه پزشکی در ذیل تبصره ماده ۱۰۰ مالیاتی خبر داد و گفت: جامعه پزشکی گروه مرجع اجتماعی است و مشوق‌های مالیاتی می‌تواند به عنوان یکی از رفتار‌های انگیزشی و از آخرین عوامل پیشگیری کننده از مهاجرت پزشکان و کادر درمان به کار رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: پرونده مالیاتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته