دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 09:05

برگزاری بیش از ۳ هزار کلاس درس انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد

برگزاری بیش از  ۳ هزار کلاس درس انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد
مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ در هر ترم ۳ هزار و ۴۰۰ کلاس درس انس با قرآن کریم در همه واحدهای دانشگاهی این دانشگاه برگزار می‌شود که این تعداد در سال آتی افزایش خواهد یافت.
کد خبر : 916602

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام محمد معرفت، مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی که به صورت برخط در جلسه شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر حضور داشت،‌ اظهار کرد: در سنوات اخیر، استان بوشهر در اجرای برنامه‌ها و پیشبرد اهداف این شورا، فعال و تقریباً در همه برنامه‌ها پیشگام بوده است.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های بسیاری در اجرای برنامه‌های شورای قرآن و عترت نهفته است، عنوان کرد: قطعاً با هم‌گرایی و هم‌افزایی به نتایج بهتری نیز می‌توان دست یافت. شورای قرآن و عترت، بزرگ‌ترین رویداد قرآنی دانشگاه است. چالش‌ها و آسیب‌های متعددی در فرآیند اجرای برنامه‌ها وجود داشت که با بازنگری و دستورالعمل‌های کاربردی، برطرف شد.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری مرحله کشوری بخش آگاهی مسابقات قرآن و عترت و آیین اختتامیه ۲۸ امین دوره مسابقات قرآن و عترت در دو ماه آینده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، گفت: هرساله، فرآیند برگزاری مسابقات نزدیک به یک سال به طول می‌انجامد که نشان‌دهنده نیازمندی تلاش مستمر و مداوم است.

معرفت توجه به آیین‌نامه‌های شورای قرآن و عترت را راهبردی مهم در رفع چالش‌ها و اجرای برنامه برشمرد و با اشاره به ۱۶ محور برنامه هفتگی بیان کرد: یکی از برنامه‌های مورد توجه، طرح کشوری یکشنبه‌های قرآنی است. هرچند باید همه روز‌های هفته، قرآنی باشد؛ اما انتظار است در این روز نگاهی ویژه به برنامه‌های قرآنی صورت گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در عرصه تقویت فعالیت‌های قرآنی دانشگاه و آینده این فعالیت‌ها مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این حوزه صورت گرفت سروسامان دادن به کلاس‌های درس انس با قرآن کریم است. در هر ترم ۳ هزار و ۴۰۰ کلاس درس انس با قرآن کریم در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار می‌شود که با کیفی بخشی‌های مدنظر گرفته شده، این تعداد در سال آتی افزایش خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان عدم پیچیدگی‌های مرسوم در جذب عضو هیئت علمی در درس انس با قرآن کریم، تشریح کرد: سکان علمی تدریس درس انس با قرآن کریم در اختیار اعضای هیئت علمی وابسته و دارای شناسه خواهد بود که تأکید می‌شود در صورت کمبود استاد برای سال تحصیلی آتی هم اکنون استان‌ها به دنبال اخذ مجوز‌های لازم باشند.

اهل‌بیت حلقه ناگسستنی قرآن هستند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با اشاره به حدیثی از مولای متقیان حضرت علی(ع) درباره جایگاه مقام اهل‌بیت(ع) از دیدگاه قرآن، گفت: بدون شک، «اهل‌بیت» حلقه ناگسستنی «قرآن» هستند. اهل‌بیت با استعانت از قرآن کریم می‌توانند کشتی پرتلاطم هدایت را به مقصد برسانند.

حجت‌الاسلام مسعود داستار با بیان زوایایی از ارزش و جایگاه حقیقی قرآن برای ایجاد انگیزه برای خادمان قرآن و اهل‌بیت تأکید کرد و با تشریح فعالیت‌های قرآنی یک سال گذشته واحد‌ها و مراکز استان بوشهر، خواستار جمع‌بندی و بررسی نتایج برنامه توسط دبیرخانه شورای قرآن عترت استان شد.

به گزارش آنا، در این جلسه، رأی‌گیری برای انتخاب دبیر جدید شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته