دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 22:56

تاج: تعداد متهمان پرونده فساد ۷ نفر است/ تا مولفه‌های لازم تامین نشود لیگ بعد برگزار نمی‌شود+فیلم

تاج: تعداد متهمان پرونده فساد ۷ نفر است  تا مولفه‌های لازم تامین نشود لیگ بعد برگزار نمی‌شود+فیلم
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ارزیابی مثبتی از تیم ملی دارم و چند بازی تدارکاتی خوب می‌گذاریم.
کد خبر : 916587

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی تاج پس از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان اظهار کرد: صعود به جام جهانی سخت شده، ازبکستان سرمایه‌گذاری زیادی کرده و یکی از بهترین تیم‌های آسیا خواهد شد. ارزیابی مثبتی داریم و باید چند بازی تدارکاتی خوب برای تیم ملی بگذاریم. این کار در حال انجام است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره واریز 110 میلیارد تومان بودجه برای خرید VAR عنوان کرد: لیگ آینده تا مؤلفه‌های مناسب فراهم نشود برگزار نخواهد شد و به وزیر هم نامه زده‌ام. در لیگ آینده VIP خیلی مهم است. نور لوکس می‌خواهیم. به خرم‌آباد که دیروز رفتم نشاط مردم خیلی خوب بود. واقعیتش اینکه نمی‌توانیم در آن ورزشگاه لیگ برتر را برگزار کنیم. بلیت الکترونیک هست و 38 مورد امکاناتی باید باشد. از فردا ستاد تأمین و تجهیز ورزشگاه‌ها در فدراسیون فوتبال تشکیل می‌شود. ما بنا نیست تجهیز کنیم ولی با هماماری AFC آدم‌هایی را می‌فرستیم تا ورزشگاه‌ها را ببینند و طیق استاندارد باید ورزشگاه‌ها آماده شود. ورزشگاه‌هایی که آماده باشند بازی برگزار می شود و آنهایی که اماده نیستند بازی نمی توانیم برگزار کنیم.

وی افزود: ممکن است لیگ برتر عقب بیفتد.  VAR یکی از این مؤلفه‌هاست ولی همه آن نیست. کارهای زیادی باید کنیم. هر باشگاه باید تماشاگران را روی صندلی خود بنشیند. امروز بی‌سامانی را در ورود به ورزشگاه دیدید. در حالی که از سوی AFC، ناظر بازی فرمانده میدان است. هر تصمیمی گرفت باید همان اجرا شود. باشگاه در مورد VIP تصمیم می گیرد. ما چرخه معیوبی داریم که در حال اصلاح هستیم. مطمئتاً در لیگ آینده این اتفاقات می افتد.

تاج درباره فساد در فوتبال و صحبت های خضریان نماینده مجلس در برنامه فوتبال برتر گفت: امروز با خضریان نماینده مجلس جلسه‌ای داشتیم و با هم در کمپ تیم‌های ملی بودیم. رضایی معاون صدا و سیما هم بودند. آنچه مسلم است این پرونده مدتی قبل در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مطرح شد. برخی از ابعاد پرونده آن دسته از مواردی بود که در صلاحیت کمیته اخلاق ما نبود. باید به محکمه قضایی می‌رفت. 7 نفر متهم هستند که برای همه آنها کیفرخواست صادر شده است. بهترین فرد برای صحبت در این پرونده دادستان و رئیس دادگستری کرمان هستند. دقیقاً این حرف‌ها را زده است و باید حرف‌هایی بزند که بتوند از آنها دفاع کند.

وی در مورد احضار 9 دلال گفت: من باید کاری حقوقی بکنم و از اسم بردن و گمانه‌زنی پرهیز کنم. تعدادی را کمیته اخلاق با هماهنگی نهادهای نظارتی در حال بررسی پرونده شان است. اگر مفاسد آنها لازم بود به دادسرا برود که راهی کرمان می‌شوند اما اگر در صلاحیت کمیته اخلاق بود این کار انجام می‌شود. بدون شعار و شواف فدراسیون فوتبال جدی جدی پای این پرونده فساد در فوتبال ایستاده است.

تاج در مورد اینکه یک عده به دنبال تسویه حساب با او هستند، تصریح کرد: این موضع برای سال 1400 است و من در فدراسیون نبودم. اینکه اخلاق من نیست بگویم من نبودم و آن بود. الان مسئول پیگیری هستم، بله هستم. منتهی به راهش، با درایت و تدبیر، اکر ثابت شود رد پای مس رفسنجان در این پرونده است و نتیجه‌ای تغییر کرده با کدهای اخلاقی فیفا قطعاً برخورد خواهد شد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته