دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فراخوان سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی منتشر شد/ ارسال آثار از ۱۶ تیر

فراخوان سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی منتشر شد  ارسال آثار از ۱۶ تیر
فراخوان سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی که پاییز امسال به همت معاونت میراث فرهنگی و به میزبانی استان فارس برگزار می‌شود، منتشر شد.
کد خبر : 916517

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی» توسط معاونت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با مشارکت و میزبانی استانداری فارس برگزار می‌شود. شعار این دوره از جشنواره «ایران ما میراث ما؛ میراث ما ایران ما» تعیین شده است.

فراخوان این جشنواره در هفت بخش شامل؛ «سینمایی، تلویزیونی و رادیویی»، «میراث دیجیتال»، «هنر‌های نمایشی و اجرایی»، «عکس و پوستر»، «ایده و تجارب»، «پویش میراث‌بانان آینده» و «مرور آثار بین‌المللی» منتشرشده است.

بخش بین‌الملل (مرور آثار ـ غیر رقابتی) به این دوره جشنواره اضافه شده است، این بخش تازه تأسیس جشنواره تلاش می‌کند آثار متنوع تصویری هنرمندان خارجی (فیلم کوتاه، مستند و عکس) را مرور کند. این آثار با موضوع میراث فرهنگی ایران، میراث مشترک ایران و سایر کشورها، و یا معرفی خلاقانه یکی از آثار میراث ملموس یا ناملموس ثبت جهانی، با اولویت بخشی به کشور‌های منطقه است.

بخش‌های «عکس و پوستر» و «ایده و تجارب» نیز به فراخوان جشنواره سوم افزوده شدند، در بخش ملی این جشنواره از صاحبان برترین آثار که در راستای اهداف جشنواره باشند، با اهدای تندیس «آینه میراث»، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر می‌شود.

امسال به‌خاطر میزبانی جشنواره از سوی استانداری فارس، «جایزه ویژه فارس» به برترین آثار در حوزه معرفی خلاقانه میراث فرهنگی این استان تعلق خواهد گرفت و فراخوان این جایزه، به زودی منتشر می‌شود.

علیرضا تابش، دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است و دبیرخانه جشنواره در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران قرار دارد.
هنرمندان و صاحبان اثر می‏توانند از تاریخ شانزدهم تیر تا دهم شهریور ۱۴۰۳، با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی https://ch-festival.mcth.ir و تکمیل فرم ثبت نام آنلاین، کد رهگیری و لینک بارگذاری شده‏ اثر خود را در یکی از سرویس‌های عمومی بارگذاری و نسبت به ارسال و ثبت آثار اقدام کنند.
دریافت متن فراخوان از پیوند B۲n.ir/chfest۳ امکانپذیر است.

دومین دوره این جشنواره، سال گذشته به میزبانی شهر قزوین برگزار شد و سومین دوره‏ جشنواره‏ بین‌المللی چندرسانه‏ای میراث فرهنگی، پاییز امسال در استان فارس به میزبانی شهر شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته