دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1403 - 00:30
ورزش در آینه انتخابات ریاست جمهوری

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد:رئیس جمهور جدید به ورزش همگانی و حرفه‌ای توجه بیشتری کند/ قوانین مالیاتی ورزشی‌ها باید حل شود

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد:رئیس جمهور جدید به ورزش همگانی و حرفه‌ای توجه بیشتری کند  قوانین مالیاتی ورزشی‌ها باید حل شود
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استفاده از مربی خارجی زمانی درست است که مربی داخلی خوبی نداشته باشیم.
کد خبر : 916494

مهران احدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در رابطه با وضعیت ورزش قهرمانی کشور و کارهایی که رئیس جمهور آینده باید انجام دهد، گفت:ورزش کشور ما حرفه ای اداره نمی شود. بیشتر به صورت مقطعی و سلیقه ای اداره می شود و رئیس جمهور آینده باید به این مورد توجه جدی تر داشته باشد و نسبت به ورزش حرفه ای و همگانی دید گسترده ای داشته باشد.

وی افزود: این موضوع فقط مربوط به رئیس جمهور نیست و نمایندگان مجلس نیز تأثیر گذار هستند و باید بودجه بیشتری تخصیص بدهند. متأسفانه ورزشکاران و مربیان ما هیچ امنیت شغلی ندارند. یک موردی که باید به آن توجه شود، بیمه کاری برای مربیان و ورزشکاران است.

احدی در خصوص تضمین شغلی ورزشکاران و مربیان گفت: کاری که باید انجام شود مانند خیلی از کشورهای صاحب نام این است که ورزشکاران و مربیان تیم های ملی را یک ارگان دولتی استخدام کند تا بعد از بازنشتگی و اتمام حضورشان در تیم ملی در آنجا کار کنند. ما مربیانی داریم در سطح تیم ملی که بدون حقوق و مزایا کار می کنند که این نیز مربوط به بودجه ما می شود. هرسال به جای اینکه شاهد افزایش بودجه ورزشی باشیم شاهد کاهش آن هستیم. اعزام مسابقات سخت است و فدراسیون ها تحت فشار هستند. یکی از راه هایی که کار فدراسیون ها را آسان می کند،امکان استفاده از ارز دولتی برای اعزام مسابقات است.

این استاد دانشگاه درباره جایگاه مربی داخلی گفت: متأسفانه در کشور ما ارزش مربی خارجی را بالاتر از مربی داخل می دانیم. اگر مربی خارجی باشد به او حقوق می دهیم و حمایت می کنیم. تا به مربی داخلی بها داده نشود نمی توانیم در ورزش قهرمانی مقام های مناسبی بیاوریم. با برنامه ریزی مناسب موفقیت هایمان ادامه خواهد داشت اما بدون برنامه تنها می توانیم موردی مقام بیاوریم. باید جایگاه حرفه ای مربیان داخلی را حفظ کنیم. از دانش روز بین الملل و مربی بین المللی خوب است استفاده کنیم اما در جایی که مربی داخلی خوبی وجود نداشته باشد.

وی تأکید کرد: قوانین مالیاتی موضوعی است که باید توسط بخش خصوصی اصلاح شود و رئیس جمهور آینده باید این فرصت را مهیا کند تا سرمایه گذاری های ارگان خصوصی افزایش پیدا کند. این اتفاق اگر بیفتد ورزش حمایت مالی خوبی می شود و خیلی از مشکلات حال حاضر حل می شود. در کنار تمامی این موارد باید برنامه ریزی و نظارت صحیح دولت نیز وجود داشته باشد تا تحول بزرگی صورت بگیرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته