دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 12:53
پرونده سانحه هواپیمای اوکراینی؛

دادگاه عالی انتاریو: شرکت هوایی اوکراین اهمال کرده است

دادگاه عالی انتاریو: شرکت هوایی اوکراین اهمال کرده است
دیوان عالی ایالت انتاریو در کانادا حکم خود را در رسیدگی به شکایت برخی از خانواده‌های سرنشینان هواپیمای اوکراینی و وکلایشان از شرکت هوایی بین‌المللی اوکراین صادر کرد.
کد خبر : 916477

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دادگاه عالی ایالت انتاریو در کانادا پس از رسیدگی به پرونده شکایت ۲۱ خانواده از جان‌باختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲ از شرکت هواپیمایی اوکراین رأی خود را در این مورد اعلام کرد.

بنابراین رأی، خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین به دلیل «اهمال‌کاری» باید به خانواده‌هایی که عزیزانشان را در این سانحه هوایی از دست دادند، غرامت بپردازد.

طبق رأی دادگاه، شرکت هواپیمایی اوکراین نمی‌تواند پرداخت غرامت به خاطر هر قربانی را به ۱۸۰ هزار دلار محدود کند، بلکه باید غرامت را به تمام و کمال بپردازد.

دادگاه عالی انتاریو در حکم خود تأکید می‌کند که «با توجه به حمله‌های موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در تلافی کشته شدن (شهادت) قاسم سلیمانی در حمله‌ای پهپادی و اینکه جمهوری اسلامی خود را در خطر اقدامات متقابل از سوی ایالات متحده می‌دیده، شرکت هواپیمایی اوکراین تدابیر و اقدامات لازم بر اساس استاندارهای بین‌المللی را انجام نداده و در این رابطه اهمال کرده است».

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته