دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چرا بیهوشی در برخی روش‌های درمانی سرطان کودکان مهم است؟

چرا بیهوشی در برخی روش‌های درمانی سرطان کودکان مهم است؟
برخی از روش‌های درمانی که برای بهبود سرطان کودکان انجام می‌شود، اساساً نیازمند بیهوشی هستند یا با استفاده از بیهوشی بهتر انجام می‌شوند.
کد خبر : 916475

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از مهم‌ترین خدماتی که محک در طول فرآیندهای درمانی برای کودکان مبتلا به سرطان ارائه می‌دهد، بیهوشی در مواقع لزوم است. برخی از روش‌های درمانی که برای بهبود سرطان کودکان انجام می‌شوند، اساساً نیازمند بیهوشی هستند یا با استفاده از بیهوشی بهتر انجام می‌شوند. از این رو، محک برای درمان فرزندان خود با بهترین نتیجه، این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده است که با بیهوشی –به تشخیص پزشک معالج و نیز رضایت والدین- روند درمانی خود را سپری کنند.

بیهوشی در کودکان به سه دلیل عمده انجام می‌شود. در وهله‌ی اول، برخی روش‌های درمانی، به واسطه‌ی شکلِ انجامشان، برای کودکان ترس و اضطراب ایجاد می‌کند. روش‌هایی مانند IT (نمونه‌برداری از مایع مغز نخاع از ستون فقرات و تزریق همزمان داروی شیمی‌درمانی)، BMA (نمونه برداری از مایع مغز استخوان از ناحیه‌ی لگن)، رادیوتراپی و دندان‌پزشکی بخشی از روش‌هایی هستند که شکل انجام آن‌ها برای کودکان ترسناک و اضطراب‌آور است. هر چند که عموما اغلب روش‌های درمانی برای کودکان ترسناک به نظر می‌آیند، این روش‌ها به واسطه‌ی شکل خاص اجرایشان، واهمه‌ی بیشتری در کودک ایجاد می‌کنند.

دیگر دلیل بیهوشی، دردناک بودن روش‌های درمانی‌ست. به عنوان مثال BMA روشی دردناک است و برای آرامشِ بیشتر کودکان، آن‌ها در طول این فرایند بیهوش می‌شوند، اما IT درد بسیار کمتری دارد و ترس‌واضطراب، دلیل اصلی بیهوشی است.

سومین دلیلِ بیهوشی را می‌توان نیاز مبرم روش درمانی به بی‌تحرکی بیمار دانست. در روشی مانند رادیوتراپی، بیمار تحت درمان باید کاملا بی‌حرکت باشد تا پرتودهی به درست‌ترین شکل انجام شود. این سطح از بی‌تحرکی عموما برای کودکان امکان‌پذیر نیست، به همین دلیل آنها حین پروسه‌ی درمان با رادیوتراپی، بیهوش می‌شوند تا بی‌حرکت بمانند.

یکی از مهم‌ترین امکانات پزشکی‌ محک که این بیمارستان را در حوزه‌ی درمان سرطان کودکان از دیگر مراکز درمانی متمایز کرده است، بیهوشی‌ست که درمان کودکان را راحت‌تر کرده و اضطراب و درد مراحل درمانی را کمتر می‌کند. محک امیدوار است با روش‌های نوین درمانی، بتواند فرزندان خود را به روزهای خوش سلامتی برساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته