دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزارت بهداشت: جرائم دخانیات بازدارندگی ندارند

وزارت بهداشت: جرائم دخانیات بازدارندگی ندارند
رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد جرائم دخانیات بازدارندگی لازم را ندارند.
کد خبر : 916444

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهزاد ولی زاده، بیان کرد: کودکان و نوجوانان هدف صنایع دخانی هستند و قوانین ضعیف باعث می‌شود همین گروه‌ها مورد آسیب قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: صنایع دخانی با مصرف منابع بسیار موجب ازدیاد مرگ ها می‌شوند و به محیط‌ زیست آسیب می‌رسانند، بنابراین بحث جرائم اهمیت بالایی دارد.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه قانون جامع مبارزه با دخانیات در سال ۱۳۹۸ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، اظهار کرد: هر سه سال یک‌بار این جرائم باید به‌روزرسانی شوند. در سال ۱۳۹۸ جرائم تبلیغات به حدود 44 میلیون تومان، جرائم فروش بدون پروانه به حدود 26 میلیون تومان، جریمه فروش به افراد پایین‌تر از 18 سال به 8 میلیون و 700 هزار تومان و جریمه مصرف دخانیات در اماکن عمومی به 87 هزار تومان رسیده بود.

وی افزود: مسئولیت اجتماعی بسیار اهمیت دارد، فروشندگان دخانیات باید بدانند عرضه و فروش محصولات دخانی به افراد زیر هجده سال ممنوع است.

ولی‌زاده با بیان این که وزارت بهداشت سامانه ۱۹۰ را به مردم معرفی کرده است که شکایات بهداشتی را گزارش کنند، گفت: برخی واحد‌های صنفی متخلف به قانون تمکین نمی‌کنند و اعتراض به نظارت‌ها هم دارند که این موضوع باید رسیدگی شود. فروش نخ سیگار، قاچاق سیگار و فروش به افراد پایین‌تر از هجده سال ممنوع است و مرجع قضایی باید اجازه و پروانه فروش را از افراد متخلف بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته