دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشستی خبری مطرح شد؛

پویش جمع‌آوری اسباب‌بازی برای کودکان غزه/ ۲۲۰۰ موکب برای «مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر» ثبت‌نام کردند

پویش جمع‌آوری اسباب‌بازی برای کودکان غزه  ۲۲۰۰ موکب برای «مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر» ثبت‌نام کردند
سخنگوی ستاد «مهمونی غدیر» گفت: تا امروز ۲۲۰۰ موکب برای حضور در این رویداد ثبت نام کرده‌اند که نسبت به سال قبل رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد. حدفاصل میدان آزادی تا میدان امام حسین را نیز برای این رویداد در نظر داریم که احتمال دارد این فضا گسترده‌تر شود.
کد خبر : 916421

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست خبری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر ۱۴۰۳ با حضور ساسان زارع، سخنگوی ستاد مردمی «مهمونی غدیر» صبح امروز سه شنبه ۲۲ خرداد در سالن جلسات مجموعه سرچشمه برگزار شد.

زارع در ابتدای صحبت‌های خود با ارائه آماری از جشن غدیر سال قبل عنوان کرد: در جشن غدیر تهران در سال پیش ۵۴هزار خادم مواکب داشتیم و این عظمت کار را نشان می‌دهد. ۴۳۴هزار نفر بانی کمک نقدی به ستاد غدیر در تهران شدند و صد هزار اسباب بازی نیز از سوی کودکان تهران به پویش اسباب بازی ما پیوستند.

وی درباره مهمانی۱۰ کیلومتری امسال نیز توضیح داد: سال قبل بدون برنامه‌ریزی قبلی الهام گرفته از فضای تهران دست به کار شدند و نهضت مهمانی‌های کیلومتری را پیش بردند. امسال این الگوی تهران سازماندهی شده به استان‌ها منتقل شد و سیاست ما هم تکثیر این حرکت در استان‌ها بود.

زارع یادآور شد: سیاست دوم ما به واسطه مراجعه مخاطبان پیگیری چنین حرکتی برای فعال شدن عرصه بین‌المللی است، خیلی کشور‌های منطقه با ما تماس داشتند و تا به امروز پنج کشور این مهمانی عظیم را برپا خواهند کرد. فلسفه برپایی این رویداد انتقال نماد نشاط و انسجام اجتماعی است به همین دلیل امسال کمیته محتوایی شکل دادیم تا در ایستگاه‌ها فعالیت‌های مختلف را انجام دهیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: سه پویش مردمی هم طراحی شده و سیاست دیگر هم ایجاد برنامه‌های ویژه و هیجان انگیز برای بچه‌ها است. تا این تاریخ ۲۲۰۰موکب برای حضور ثبت نام کردند که نسبت به سال قبل رشد سی درصدی را نشان می‌دهد و نظرسنجی اولیه ما نشان می‌دهد میزان مشارکت سی درصدی افزایش حضور را نسبت به سال قبل که چهار میلیون نفر بودند، خواهیم داشت. فضای میدان آزادی تا میدان امام حسین را خواهیم داشت و تلاش داریم این فضا تا خیابان دماوند نیز برای راحتی مردم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بزرگترین شهر اسباب بازی را در شهرتهران خواهیم داشت، گفت: در استان‌ها هم به طور قطع و تعدادی شهرستان‌ها مثل رویداد غدیر تهران را خواهیم داشت. قاعده بر این است که برنامه در روز عید غدیر از ساعت ۱۶ تا 23 برپا باشد. این جشن پیاده روی نیست، یک تجمع است و به طوری فضا طراحی شده که در هر محدوده ۵۰۰متری همه امکاناتی باشد. حداقل چهار سکوی اجرای زنده و مرکزی نیز مثل سال قبل خواهیم داشت، یک استیج اسباب بازی در میدان امام حسین(ع)، دیگری در میدان آزادی، انقلاب و ولیعصر(عج) را خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد مردمی «مهمونی غدیر» درباره پویش لقمه میلیونی بنا به حدیث امام صادق (ع) گفت: مخاطبان در منزل لقمه‌ای آماده می‌کردند و از طریق شبکه پویش جمع آوری و از طریق مواکب توزیع می‌شد. سال قبل در پویش لقمه میلیونی ۷۰۰ هزار لقمه داشتیم که امسال بیش از یک و نیم میلیون لقمه خواهد شد. برهمین مبنا هم سه خرده پویش طراحی شده تا با مشارکت کودکان جمع آوری اسباب بازی برای کودکان غزه را شاهد باشیم.

وی گفت: طبق آمار اولیه حداقل سی هزار کودک در همین ایام در غزه متولد شده‌اند که این پویش به جمع آوری اسباب بازی برای این کودکان و کودکان مناطق محروم کشور می‌پردازد. پویش دیگر خادمان غدیر هستند، ما سال قبل ۳هزار خادم اسباب بازی در شهربازی‌ها داشتیم، امسال این مسئولیت بر گرده نوجوانان قرار داده شد که از سوی شبکه امید هم این رویداد منعکس می‌شود.

سخنگوی ستاد مردمی «مهمونی غدیر» اظهار کرد: شماره ۳۰۰۰۱۱۵۵طراحی شده که اگر علاقه‌مند ثبت نام مواکب و نقش آفرینی در روز غدیر هستید عدد یک را پیام بدهید و برای کمک‌های مردمی نقدی و نذر فرهنگی هم شماره یک را به شماره ۳۰۰۰۲۲۲ ارسال کنید.

زارع در بخش پرسش و پاسخ درباره پاکسازی خیابان‌ها پس از جشن گفت: سال گذشته هم دوستان و هم شهرداری تا صبح همت کرده و همه جا را پاکسازی کردند. موکب‌ها خودشان هم پروتکل‌ها را رعایت خواهند کرد.

وی درباره همزمانی جشن و مناظرات انتخابات گفت: توقع ما این بود که نکته لحاظ شود و گرم هم هست و ما ناگزیریم جشن را از ۱۶عصر شروع کنیم ما از صدا و سیما هم خواستیم که اگر امکان دارد روز مناظره یا ساعتش تغییر کند.

سخنگوی ستاد مردمی «مهمونی غدیر»  در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره گرمای شدید هوا و تمهیدات برگزارکنندگان در این خصوص گفت: طبق پیش بینی‌ها اتفاقاً روز عید از گرمترین روزهای سال خواهد بود، منتها تلاش می‌کنیم در کنار برنامه‌ریزی برای زمان برگزاری این مراسم که بعدازظهر است، فضا را به گونه‌ای گسترش دهیم که سیستم‌های خنک‌کننده، مه‌پاش و... را در مسیرها قرار دهیم و از حضور نیروهای آتش نشانی هم استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته