دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اختصاص ۶۰۰ اتوبوس برای انتقال زائران ایرانی به مشاعر مقدسه

اختصاص ۶۰۰ اتوبوس برای انتقال زائران ایرانی به مشاعر مقدسه
مسئول حمل و نقل و تردد بین شهری در مکه از اختصاص ۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران ایرانی بیت‌الله الحرام به مشاعر مقدسه خبر داد.
کد خبر : 916383

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکبر رضایی با اعلام این خبر گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات در فرآیند اجرایی عملیات حج، نقل ترددی است که وظیفه انتقال زائران به مشاعر مقدسه و انتقال مجدد آن‌ها به مکه مکرمه را برعهده دارد.

وی افزود: برای ایران و چندین کشور نظام ترددی به جای نظام واحد پیش‌بینی شده و این یک خدمت شایسته است، به طوری که مسیر کاملا معین و تعریف شده است و زائران در کمترین زمان ممکن و بدون ترافیک و ازدحام و با هماهنگی پلیس راهنمایی به مشاعر مقدسه منتقل می شوند.

رضایی گفت: فرآیند انتقال زائران به مشاعر مقدسه از صبح روز هشتم ذی‌الحجه(یوم الترویه) با انتقال زائران اهل سنت آغاز می‌شود که این گروه از زائران ابتدا به منا منتقل می‌شوند و مرحله بعد انتقال زائران کشورمان(شیعیان) از مکه به عرفات است که از ساعت یک بعدازظهر با راهنمایان مجرب و آموزش دیده که در هر اتوبوس مستقر می‌شوند، آغاز خواهد شد.

مسئول حمل و نقل و تردد بین شهری از زائران خواست که با مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌ها نهایت همکاری را داشته باشند که این مرحله در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود، چون زائران نهایتا باید تا 11 شب از مکه خارج شوند.

اکبر رضایی با اشاره به این که 600 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از مکه به عرفات در نظر گرفته شده است، گفت: در پی اتمام عملیات انتقال زائران از مکه به عرفات، انتقال آن دسته از زائرانی که وقوف اضطراری دارند بعد از مغرب شرعی روز عرفه از عرفات به منا آغاز خواهد شد  که پیش‌بینی می‌شود ساعت 10 شب به پایان برسد و همپنین مرحله وقوف اختیاری ویژه آقایان در مزدلفه(مشعرالحرام) نیز انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: بازگشت زائران به مکه مکرمه بعد از آن که رمی جمرات خود را انجام دادند با خدمات نقل ترددی بعد از اذان ظهر روز 12 ذی‌الحجه آغاز خواهد شدو برخی از حجاج هم پیاده روی را برای بازگشت خود از منا به مکه انتخاب می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته