دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اولتیماتوم سازمان غذا و دارو به دریافت‌کنندگان ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی

اولتیماتوم سازمان غذا و دارو به دریافت‌کنندگان ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی
مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: در صورتی که شرکت‌های تجهیزات پزشکی اسناد فروش را در سامانه انبار مجازی بارگذاری نکنند، نامه‌های رفع تعهد بانکی بررسی و صادر نخواهد شد.
کد خبر : 916376

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعیدرضا شاهمرادی مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: با توجه به اهمیت نظارت بر توزیع کالا‌های مشمول ارز ترجیحی (معادل ۴۲،۰۰۰ ریال و ۲۸۵۰۰۰ ریال) و الزام شرکت‌ها به بارگذاری اسناد فروش در سامانه انبار مجازی، آن دسته از شرکت‌هایی که در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کالای خود را با ارز ترجیحی نوع یک ترخیص و همچنین شرکت‌هایی که در سال ۱۴۰۲ کالای خود را با ارز ترجیحی نوع دو (۲۱) ترخیص و به فروش رسانیده‌اند، باید تمامی اسناد فروش خود را در سامانه انبار مجازی بارگذاری کنند.

وی افزود: در صورتی که شرکتی در زمان مقرر نسبت به بارگذاری تمامی اسناد فروش خود اقدام نکند، مشمول پرداخت مابه التفاوت ارزی خواهند شد و به دلیل عدم احراز فروش کالا در شبکه قانونی قابل پیگرد قضائی نیز خواهد بود.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، در صورتی که کالا در انبار واقعی شرکت موجود است باید در سامانه فورکست اظهار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته