دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 09:00

رویداد «عصر امید اربعین» یکی از نقاط تاریخی تمدن‌سازی است

رویداد «عصر امید اربعین» یکی از نقاط تاریخی تمدن‌سازی است
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس رویداد عصر امید اربعین را یکی از نقاط تاریخی تمدن‌سازی عنوان کرد.
کد خبر : 916371

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از شیراز، نشست مشترک هماهنگی برگزاری رویداد عصر امید اربعین بین مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی فارس و دستگاه‌های اجرایی استان فارس در محل آستان مقدس احمدی و محمدی شاه‌چراغ علیه‌السلام برگزار شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس شاه‌چراغ در این نشست آمادگی این آستان را برای در اختیار قرار دادن مکان مورد نیاز و ملزومات پیش‌بینی شده برای برپایی این رویداد اعلام و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت حرم مطهر شاه‌چراغ و نظر به بعد فرهنگی و مذهبی فراگیر این رویداد، آماده پشتیبانی کامل از برپایی این رویداد هستیم.

علیرضا صحراییان با اشاره به ظرفیت‌های مختلف و گسترده دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، خواستار انعقاد تفاهم‌نامه مشترکی بین تولیت آستان مطهر شاه‌چراغ و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شد و افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و ... امکان برپایی فعالیت‌های مشترک در شهر شیراز و استان فارس فراهم می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با اشاره به زمینه‌های ایجاد تمدن در جهان گفت:‌برای ایجاد تمدن‌ها غالباً فرهنگ‌هایی با هم تجمیع شده و تمدنی را شکل داده‌اند.

حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی اضافه کرد:‌ در تمدن اسلامی نیز فضای یکپارچه ایجاد شده با زمینه‌های مذهبی و فرهنگی ازجمله زمینه بسیار اثرگذار واقعه عاشورا و بازتاب‌های پس از آن، ازجمله اربعین حسینی در شکل‌گیری این تمدن بزرگ و ماندگار نقش اساسی داشته است.

وی برگزاری رویداد عصر امید اربعین را یکی از نقاط تاریخی تمدن سازی در ادامه راه اربعین حسینی و برای ماندگارتر شدن این واقعه بزرگ برشمرد و بر همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی استان در برپایی این رویداد تأکید کرد.

به گزارش آنا، در این نشست مسئولان استانی ازجمله معاون امور گردشگری استانداری فارس و مسئول بسیج علمی سپاه فجر استان فارس، نمایندگان تولیت آستان مقدس شاه‌چراغ، مسئول سازمان دانش‌آموزی استان فارس و مسئول دفتر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود در راستای برپایی این رویداد بزرگ فناورانه پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته