دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نجات شهر تهران از آلودگی و ترافیک با ورود خودرو‌های برقی/ خبر خوشی از تراموا

نجات شهر تهران از آلودگی و ترافیک با ورود خودرو‌های برقی  خبر خوشی از تراموا
شهردار تهران گفت: امروز شاهد کار مشترک بین یازده خودروساز هستیم که بیش از ۲۷ هزار تاکسی برقی را فراهم کردند. بیش از هرکس رانندگان این خودرو‌ها آسایش و آرامش دارند و پس از آن مردم شهر تهران بهره‌مند خواهند شد.
کد خبر : 916283

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم آغاز تحویل ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی به سامانه تاکسیرانی تهران ظهر امروز با حضور شهردار تهران برگزار شد.

هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران درباره ورود خودرو‌های برقی به شهر تهران گفت؛ با کمک وزارت صمت وزارت نیرو وزارت کشور و موضوع مهم حمایت بانک مرکزی بعلاوه بخش خصوصی این اتفاق رقم خورد الان از فاز طراحی گذر کرده و وارد فاز عملیات شده ایم؛ ماده دوازده و پلاک برگشت را با کمک دولت حل خواهیم کرد تا در شهر تهران ایمن و با هوای پاک و ایمن سال‌های پیش رو را سپری کنیم با حضور خودرو برقی ما عملکرد و نظارت بهتری خواهیم داشت و کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود تا پس از آن تردد در محدوده طرح ترافیک تنها با حضور خودرو‌های برقی صورت گیرد.

به گفته هرمزی، استارت خط هشت مترو را زده‌ایم و حفاری را آغاز کردیم خط ده به سرعت در حال ساخت است و موضوع ضوابط و قواعد طرح ترافیک را خواهیم داشت، ترامواشهر تهران قرارداد اجرایی ال ار تی را تا ماه بعد اجرایی میکنیم به صورت پایلوت در امام حسین تا پایانه شرق کار را جلو ببریم.

زاکانی شهردار تهران در این مراسم اظهار داشت: اگر بخش ناوگان مترو را بیش از یک میلیارو چهارصد میلیون یورو داشته باشیم یک میلیار و ششصد میلیارد هم قرارداد شهرداری برای اتوبوس و ون و موتور بسته شده است.  در بخش خصوصی و خودرو سازی داخلی زحمات زیادی کشیده شد توجه ما به این بود تا تمامی ظرفیت‌ها را هدفگذاری کنیم، تولید در داخل برای ما مهم است، خلق ارزش در داخل و توجه به تولید مورد عنایت بود، لذا از مدت‌ها قبل این امر دنبال شد و توفیق یافتیم تا ۲۷۵۵ دستگاه داخلی خریداری کنیم و بسرعت به ناوگان ما اضافه و رونمایی خواهد شد.

وی گفت: در کنار آن امروز شاهد کار مشترک بین یازده خودروساز مسیر ۲۷ هزار و پونصد تاکسی برقی فراهم شد و بیش از هرکس رانندگان این خودرو‌ها آسایش و آرامش دارند و پس از آن مردم شهر تهران منتفع خواهند شد، مجموعه این عدد و رقم و سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت، یک عدد نزدیک ۱۹۰ کیلومتری است که هر کیلومتر سه هزار میلیارد تومان است. (یعنی ده میلیارد دلار) 

به گفته شهردار تهران، اغاز کار سخت است، خیلی ها باور ندارند و برای عده‌ای سخت است در مسیر نو کاری را اغاز کرد چرا که تکرار آسان است اما راه اندازی دشوار. اقای فرزین و دوستان و همراهانشان و وزرا همه کمک کردند بابی باز شد، این حرکت آغاز شده زیرساخت لازم داشت، کاری را که در شورای عالی ترافیک در خصوص این تاکسی ها انجام شد مسیری را گشود، گاهی مواقع به ما می گفتند خواب این کارها را در تهران میبینید اما به لطف خدا اجرایی شد امیدوارم سرعت پیدا کند تا پایان سال چهره شهر تهران را به شکلی دیگر ببینیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته