دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1403 - 11:12

معرفی دریاچه سد نمرود املاک سرو

معرفی دریاچه سد نمرود املاک سرو
در شهرستان فیروزکوه روستایی خوش آب و هوا به نام روستای سله بن و با قدمتی ۳۰۰۰ ساله وجود دارد. در سال ۱۳۸۴ در دو کیلومتری روستای سله بن ساخت سدی از نوع مخزنی با نام (سد نمرود) روی رودخانه حبله رود آغاز شد.
کد خبر : 916228

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دریاچه سد نمرود کجاست؟آدررس: جاده تهران – شهرستان فیروزکوه – جاده فرعی شهر ارجمند – دوکیلومتری روستای جدید سله بن – دریاچه نمرود 

تاریخچه دریاچه سد نم رود

در شهرستان فیروزکوه روستایی خوش آب و هوا به نام روستای سله بن و با قدمتی 3000 ساله وجود دارد. در سال 1384 در دو کیلومتری روستای سله بن ساخت سدی از نوع مخزنی با نام ( سد نمرود ) روی رودخانه حبله رود آغاز شد. در سال 1390 حدود 65 درصد مراحل ساخت سد نم رود پیشرفت کرد و این سد در سال 1400 به بهره برداری رسید.سد نمرود ، مخزنی 119 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد و بدنه این سد خاکی و هسته ای از خاک رس می باشد. بلندی این سد از پی 82 متر و پهنای تاج آن 12 متر است. 

سد نمرود یکی از پدیده ای مصنوعی است که با طبیعت زیبای اطراف خود عجین شده است. یکی از اهداف ساخت این سد تامین آب آشامیدنی شهرستان گرمسار و آب مورد نیاز کشاورزان دشت چزکین ، شهرستان فیروزکوه ، روستای سله بن و شهر ارجمند می باشد.

کاربری دریاچه سد نمرود

سد نمرود روستای سله بن آب های کشاورزی دشت های گرمسار و چزکین را تامین می کند. برای تامین آب آشامیدنی گرمسار از این سد استفاده می شود. این سد در چرخ های صنعت شهرستان فیروزکوه را می گرداند و سیلاب حوزه آب ریز را مهار می کند.

معرفی سد نمرود

بهترین زمان بازدید از سد نمرود

فیروزکوه و مناطق اطراف دریاچه سد نمرود در بهار و تابستان هوای خنک و مطلوبی دارد ، بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه از نیمه اردیبهشت تا نیمه شهریور ماه می باشد.

معرفی سد نمرود

تفریحات سد نمرود

همان طور که اشاره کردیم سد نمرود در روستای زیبا و جذاب سله بن قرار گرفته است و تفریحات متنوعی برای گردشگران وجود دارد از جمله ، ماهیگیری ، عکاسی ، پیک نیک و… می توان اشاره کرد.

ماهیگیری سد نمرود

این سد بر روی روخانه پر آب حبله رود واقع شده و زیبایی این سد را چندین برابر کرده است. دریاچه سد نمرود، 174 هکتار مساحت دارد و در منطقه شکار ممنون واقع شده است. این دریاچه به عنوان یک جاذبه گردشگری بوده و در نزدیکی روستای جدید سله بن قرار دارد و یکی از تفریحاتی که می توان در این منطقه انجام داد ، ماهیگیری است.
ماهی قزل آلای رنگین کمانی و زردک از جمله ماهی هایی می باشند که می توان در این دریاچه زیبا صید کرد.

شنا در دریاچه سد نمرود

شنا کردن در این دریاچه سد مانند تمام دیگر سد ها خطرناک و ممنوع است و گزارشات حاکی است متاسفانه چند تن از هموطنان کشور عزیزمان جان خود را از دست داده اند.

 املاک سرو

اگر به دنبال خرید یا فروش زمین و خانه در منطقه هستید، املاک سرو اینجاست تا شما را در این مسیر همراهی کند. تیم ما با تجربه و تخصص خود، بهترین مشاوره را برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه‌ها ارائه می‌دهد.

املاک سرو با دارا بودن مجموعه‌ای گسترده از ملک‌های متنوع، از جمله زمین‌های مسکونی، تجاری و ویلاها، تلاش می‌کند تا نیازهای مختلف مشتریان را به بهترین شکل ممکن برآورده کند.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید:

شماره تماس: 91690949-021

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته