دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1395 - 13:02
توصیه وزیر برای کاهش مبلغ قرارداد بازیکنان درست بود

سبک‌دست: قرارداد بختیار 2 میلیاردی نیست/ منصوریان را به سه دلیل انتخاب کردیم

اسپانسر باشگاه استقلال گفت: علت بدهی‌های انباشته‌ای که در سال‌های اخیر به‌وجود آمده، تغییرات پی درپی مدیریت باشگاه بوده است.
کد خبر : 91622

شاهرخ سبک‌دست در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا در خصوص تغییراتی که در هیات مدیره باشگاه استقلال در حال صورت گرفتن است، گفت: «سیاست‌گذاری‌های کلی باشگاه زیرنظر وزارت‌ورزش انجام می‌شود و قطعا تصمیماتی که گرفته می‌شود به سود مجموعه استقلال است. در سال گذشته افرادی بودند که هرکدام متناسب با وظیفه‌ای که برعهده داشتند، بخشی از کار باشگاه را انجام می‌دادند.»


او در ادامه افزود: «حالا پس از گذشت یک سال از فعالیت اعضای هیات مدیره وزارت‌خانه تصمیم گرفته تا بسته به نیاز باشگاه نفراتی را تغییر دهد و با آوردن افراد جدید راندمان کاری را بالا ببرد. این تغییرات حتما نیاز است و با انجام آن از سوی وزارت ورزش باشگاه استقلال مسیر بهتری را طی می‌کند.»


وی خاطرنشان کرد: «آنچه ما در سال گذشته به آن رسیدیم استقلال کمیته اقتصادی باشگاه بود که باعث شده شرایط مالی ما بهتر از گذشته شود و به خوبی مشکلاتی که برای باشگاه ایجاد می‌شد را حل کنیم. آنچه هدف من و دیگر اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال بوده و در آینده با نفراتی که وزارت‌خانه تعیین می‌کند، خواهد بود موفقیت باشگاه استقلال است که این موضوع باعث خوشحالی هواداران متعصب باشگاه می‌شود.»


عضو کمیته اقتصادی باشگاه استقلال درباره اینکه برای او کار کردن با افشارزاده راحت‌تر است یا قنبرزاده، تصریح کرد: «من در جلسات هم گفتم که برای موفقیت یک مجموعه ثبات مهم‌ترین اصل است. ما همان‌طور که به یک مربی فرصت سه ساله می‌دهیم تا بتواند برنامه‌هایش را در تیم عملی کند، باید به مدیرعامل باشگاه هم فرصت بدهیم تا بتواند در کارش موفق شود. به عنوان نمونه می‌گویم که ما دو سال پیش کارت‌های هواداری صادر کرده بودیم و از طریق آن می‌دانستیم هواداران ما در چه وضعیتی قرار دارند اما به خاطر تغییراتی که در مدیریت باشگاه صورت گرفت به ناچار کارت‌های هواداری جدیدی را صادر کردیم. حالا اگر بخواهیم دوباره شاهد تغییرات اساسی باشیم باز هم نیاز به عوض کردن بسیاری از ارتباطات خود هستیم که این موضوع هزینه‌های مازادی را روی دوش باشگاه می‌گذارد.»


او ادامه داد: «به اعتقاد من علت بدهی‌های انباشته‌ای که در سال‌های اخیر به‌وجود آمده بود تغییرات پی درپی مدیریت باشگاه بود. به نظرم راهکار رفع مشکلات اقتصادی اضافه کردن سیستم‌های نظارتی است نه اینکه پیکره اصلی باشگاه را تغییر دهیم. قطعا افشارزاده ارتباطاتی با ارگان‌های مختلف داشته که از طریق آن باشگاه فعالیت‌های خود را انجام می‌داده است. به عنوان مثال همکاری که ما با همراه اول داشته‌ایم. البته کسی منکر ارتباطات بسیار خوب قنبرزاده نیست اما ممکن است زمان ببرد تا مدیریت جدید بتواند برنامه‌هایش را اجرایی کند و در این مدت باشگاه متضرر می‌شود. با این حال تصمیمات کلان را وزارت ورزش می‌گیرد و قطعا آنها از من بهتر می‌دانند که چه کاری به سود باشگاه استقلال است.»


سبک‌دست در مورد قرارداد دو میلیاردی بختیار رحمانی و تذکر وزیر ورزش مبنی بر پایین آوردن مبالغ قراردادها اظهارداشت: «توصیه وزیر ورزش کاملا درست بوده و باید قراردادها به گونه‌ای بسته شود که باشگاه بتواند در نیم فصل پول بازیکنان خود را پرداخت کند. ولی باید به این نکته هم توجه شود که اعلام مبالغ دو میلیاردی استنباطات غلطی است که برخی برای خود دارند و با مطرح کردن آن هواداران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. در دو فصل اخیر که با باشگاه استقلال همکاری کرده‌ام، مبالغی از این دست را ندیدم و همواره نرخ قرارداد‌ها کمتر از یک میلیارد تومان بوده که این مبلغ بالاترین رقم ثبت شده باشگاه بوده است.»


عضو هیات مدیره باشگاه استقلال تاکید کرد: «هیچ‌گاه به گونه‌ای برنامه‌ریزی مالی نکرده‌ایم که نتوانیم آن را به موقع پرداخت کنیم و همواره به نحوی جلو رفته‌ایم که موفق به پرداخت بخشی از بدهی گذشته باشگاه نیز شده‌ایم. امسال هم قراردادها به گونه‌ای تنظیم می‌شود که به سود باشگاه باشد. ضمن اینکه ممکن است قرارداد چند بازیکن کمی بالاتر از حدی باشد که تصور دوستان است اما ما هم به دنبال این هستیم که با جذب ستاره‌ها باعث شادمانی هواداران خود شویم. این نکته را فراموش نکنیم که باشگاه استقلال با آوردن بازیکن و کادرفنی داخلی 3 تا 4 برابر هزینه‌های خود را پایین می‌‌آورد. این کار در سال‌های اخیر صورت گرفته و نتیجه آن بهره‌وری بیشتر برای باشگاه بوده است.»


وی درباره اینکه چقدر به موفقیت کاری منصوریان در استقلال امیدوار است، بیان کرد: «برای حضور منصوریان در استقلال سه نکته را مدنظر قرار دادیم؛ اول اینکه او نمره فنی قابل قبولی در دو فصل اخیر داشته است. دو اینکه از کاریزمای بالایی برخوردار است و هواداران استقلال خواهان حضورش در استقلال بودند. سوم هم علاقه و انگیزه‌ای که خودش داشت و می‌خواست در استقلال حضور داشته باشد. ما در همه حال از منصوریان حمایت می‌کنیم و با تامین خواسته‌هایش به دنبال آن خواهیم بود تا بتواند کارنامه موفقی را از خود در استقلال به‌جا بگذارد.»


سبک‌دست در خصوص بدهی باشگاه استقلال به بازیکنان خارجی نیز عنوان کرد: «بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها در سال گذشته پرداخت شده که بالغ بر دو میلیارد بوده است و مابقی آن در زمان‌هایی مشخص به بازیکنان بدهکار پرداخت می‌شود. این موضوع نمی‌تواند مشکل خاصی را برای باشگاه استقلال ایجاد کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته