دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سرویس‌دهی اتوبوسرانی به زائران در مکه ظهر فردا متوقف می‌شود

سرویس‌دهی اتوبوسرانی به زائران در مکه ظهر فردا متوقف می‌شود
خدمات حمل و نقل درون شهری در شهر مکه برای زائران ایرانی بیت‌الله الحرام از ظهر فردا سه‌شنبه (۲۲ خردادماه) متوقف می‌شود.
کد خبر : 916214

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد دانشیار، مسئول واحد حمل و نقل درون شهری در مکه در رابطه با سرویس‌دهی اتوبوسرانی به زائران ایرانی در مکه گفت: خدمات‌دهی به زائران ایرانی در شهر مکه از روز نهم ذی‌القعده آغاز شده و در آستانه ایام تشریق تا فردا پنجم ذی‌الحجه (به افق عربستان) ادامه دارد و این موضوع به تمامی مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

وی افزود: این اتوبوس‌ها باید برای خدمات‌دهی به زائران در ایام تشریق آماده و ساماندهی شوند، بنابراین از زائران کشورمان می‌خواهیم که فردا از ساعت ۹ صبح به سمت ایستگاه‌های اتوبوسرانی برای برگشت به هتل حرکت کنند که نهایتا تا ظهر فردا به هتل‌ها منتقل شوند.

دانشیار اضافه کرد: از ساعت ۹ صبح فردا اتوبوس‌ها آهسته آهسته از ایستگاه‌های خدمات‌دهی به زائران خارج و به مشاعر مقدسه می‌روند، به طوری که در ظهر روز سه‌شنبه دیگر اتوبوسی در ایستگاه‌ها وجود نخواهد داشت.

مسئول واحد حمل و نقل درون شهری در مکه گفت: زائران از ظهر فردا تا قبل از رفتن به مشاعر مقدسه اگر بخواهند به حرم بروند، باید به صورت شخصی اقدام کرده و از تاکسی استفاده کنند و یا این که اگر فاصله حرم تا هتل نزدیک است و توان دارند به صورت پیاده مشرف شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ۲۵۰ اتوبوس به صورت شبانه‌روزی طی این مدت به زائران خدمت‌رسانی کردند و قریب به ۴۲ هزار تردد انجام شد، علاوه بر این زیارت دوره نیز برای ضیوف الرحمان برگزار شد که بیش از ۵۰ درصد زائران از این خدمت بهره‌مند شدند و برای بقیه زائران ایرانی نیز بعد از ایام تشریق انجام خواهد شد.

جواد دانشیار گفت: خدمات‌رسانی به زائران ایرانی در حوزه حمل و نقل درون شهری از بامداد روز ۱۴ ذی‌الحجه (به افق عربستان- ۳۱ خرداد) با همین خطوط اتوبوسرانی از سر گرفته خواهد شد و تا روزی که زائران ایرانی بیت‌الله الحرام در مکه مکرمه حضور داشته باشند، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته