دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری مطرح شد؛

بهسازی ۳۳ پل در تهران/ تاکید شهردار بر سرانجام پل شهید متوسلیان در سال جاری

بهسازی ۳۳ پل در تهران  تاکید شهردار بر سرانجام پل شهید متوسلیان در سال جاری
مدیرعامل سازمان مشاوره فنی و مهندسی شهر تهران با اعلام اینکه ۳۳ پل در تهران بهسازی لرزه‌ای شده است، گفت: پل حافظ هم شامل این پل‌ها است.
کد خبر : 916201

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران صبح امروز در دفتر معاونت برگزار شد.

محمدصادق خیرخواه مدیر عامل سازمان افزود: این سازمان تولید کننده بسته‌های مهندسی در حوزه کلان شهری و متولی کیفیت اقدامات عمرانی سطح شهر تهران است.

وی با اشاره به ارزیابی کیفیت محصولات عمرانی در پروژه‌های شهری گفت: از ابتدا تا انتهای پروژه عمرانی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران نقش دارد و حتی متولی نگه داشت زیرساخت‌های شهر هم است

محمدصادق خیرخواه مدیر عامل سازمان با تعریف کلان از سازمان زیر مجموعه خود ابراز داشت: بیشتر پویش‌های شنبه‌های امید و افتخار به معاونت ما اختصاص داشت و امار نشان می‌دهد شصت درصد پویش‌ها زیر مجموعه سازمان ما بوده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ما متولی نگه داشت زیرساخت‌های شهر تهران هم هستیم گفت: ۷۷۰ پل در شهر تهران داریم که ۴۴۰ تقاطع آن‌ها را در بر می‌گیرد. این پلها پیش از انقلاب تعدادشان سی پل بوده است.

وی عنوان کرد: با توجه به دستورالعمل ساخت زیرساخت‌ها، در دنیا پل‌هایی ساخته می‌شود که طول عمرشان ۲۰۰ سال باشد این اتفاق به مرور در کشور ما هم افتاد و در سال‌های اخیر پل‌های مستحکم ساخته شده است، ما ۶۶ پل را در سال ۸۱ انتخاب کردیم تا به سازی لحظه‌ای شود، چرا که در حوزه زلزله با قوانین جدید همگن نیستند و این مساله شامل پل حافظ هم می‌شود، البته اکنون ۳۰ پل مثل پل کریم‌خان مقاوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه تا الان مطالعه ۵۲ پل انجام شده و ۲۶ پل مقاوم سازی شده است تصریح کرد: خطری به لحاظ ایمنی نداریم، این پل‌ها عملکرد خود را در مسیر و حمل و نقل عادی دارند.

خیرخواه در ادامه عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ دو تقاطع اصلاح شد و در سال ۱۴۰۳ چهار تقاطع افتتاح شد و ۳۵ تقاطع را در حال اجرا داریم و پل بعثت را به زودی آغاز می کنیم.

خیرخواه در بخش دیگر درباره جمع‌آوری پل بعثت و احداث پل شهید متوسلیان گفت: درباره پروژه شهید متوسلیان بیش از ده سال است در حال فکر و مطالعه هستیم، ما در حوزه مطالعات فاز یک کار را به در حوزه عمرانی اتمام رساندیم.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران اعلام کرد: این پروژه از میدان سپاه آغاز و در امتداد خیابان مصطفی خمینی عبور و به سمت میدان شوش، فداییان اسلام و در نهایت به آزادگان می‌رسد. همچنین از دو ایستگاه متروی تهران عبور می‌کند لذا باید در عمق ۴۰ کیلومتری هم باشد، تمامی اقدامات متناسب طراحی انجام شده، اما در حوزه اجرا مسائلی وجود دارد و شهردار تهران پیگیر است. اما پیمانکار مشخص نشده است و شهردار تاکید بر انجام در سال ۱۴۰۳ دارد.

وی ادامه داد: اگر توافق با پیمانکار اتفاق افتد شاهد اجرایی شدن در سال جاری خواهیم بود. این پروژه تنها به یک سازمان و وزارتخانه مرتبط نیست و به نوعی طرح ملی است، برآورد مالی این طرح بین سی تا چهل همت تعیین شده است.

مدیرعامل سازمان  مشاور فنی و مهندسی شهر تهران این طرح و اجرای آن را چهار ساله دانست.

وی پل بعثت را اینگونه عنوان کرد؛ نگاه آقای زاکانی به تمامی مناطق خصوصا جنوب تهران است، مسیر بزرگراه بعثت مسیر سخت و آلوده است، از این رو نقشه‌ها را طراحی کردیم ؛ بنابراین هزینه پروژه کاهش یافت. نقشه‌ها بازطراحی و در اختیار سازمان مهندسی قرار گرفت. در حال رفع معارضین هستیم، همزمان هم عملیات اجرایی آن اغاز خواهد شد تا ظرف دو سال به اتمام برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته