دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور سرپرست حجاج ایرانی؛

همایش «حج در نگاه رهبری» در مکه برگزار شد

همایش «حج در نگاه رهبری» در مکه برگزار شد
همایش حج در نگاه رهبری ویژه فرهیختگان و نخبگان در بخش بانوان، با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سالن اجتماعات هتل «البلد الطیب» شهر مکه برگزار شد.
کد خبر : 916128

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، این همایش عصر ۲۰ خردادماه با تلاوت «سید پارسا انگشتان»، قاری ممتاز و عضو کاروان قرآنی «نور» آغاز شد.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدحسین رکن الدینی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، گزارشی از محور‌ها و تعداد مقالات ارائه شده به این همایش ارائه داد.

وی افزود: در مجموع ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که ۸۵ مقاله در بخش بانوان و ۶۵ مقاله در بخش آقایان بود.

حجت‎‌الاسلام رکن الدینی اضافه کرد: فراخوان این همایش از ابتدای سال ۱۴۰۳ و آغاز عملیات حج صادر شد و «تمدن‌سازی حج»، «منافع دنیوی و اخروی حج و آثار آن در اقتدار اسلام»، «حج راهی به سوی عالم معنا و غیب»، «شاخصه‌های حج برائت»، «قوام جامعه اسلامی در سایه حج» و «تفاهم و ارتقای امت اسلامی در حج» از محور‌های این همایش بود که برگرفته از منویات و بیانات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: در مجموعه ۵ مقاله در بخش بانوان و ۴ مقاله در بخش آقایان که توانستند ۷۵ درصد امتیاز را کسب کنند، به عنوان مقالات برگزیده از سوی دبیرخانه همایش برگزیده شدند که در همایش فرهیختگان ویژه بانوان و آقایان ارائه می‌شود.

در ادامه این همایش، خانم‌ها «اعظم امیر بیک»، «راضیه محمد صفی»، «مریم آلبوغبیش»، «پروین رئیسی» و «بهناز حیدری فارفار» که مقالات آنها از سوی تیم ارزیابی دبیرخانه، برگزیده شده بود به ارائه مقالات خود پرداختند. بانوان فرهیخته در ارائه مقالات خود، حج را تجلی‌گاه عروج تربیتی و معنوی انسان دانستند و بر نقش حج در تقویت مناسبات سیاسی امت اسلامی، بهره‌گیری از حج به‌عنوان یک ابزار رسانه‌ای عظیم ارتباطی، آثار و برکات حج اعم از اخلاص و ترک گناه، حج فرصتی برای دعا و استغفار و حج جلوه‌ای از وحدت اسلامی تأکید کردند.

سخنران پایانی این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بود که اظهار داشت: مقالات ارئه‌شده در این همایش بسیار ارزشمند و برگرفته از اندیشه‌های متعالی امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و آیات قرآن و روایات بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته