دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور نماینده نامزدها و رئیس رسانه ملی؛

جدول زمانبندی برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد

جدول زمانبندی برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد
جدول زمانبندی پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد.
کد خبر : 916122

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین قرعه‌کشی برنامه مناظره های انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، امشب ٢٠ خرداد ماه با پخش سرود ملی و تلاوت قرآن کریم با اجرای استاد پورزرگری آغاز شد، این برنامه از شبکه یک سیما و شبکه خبر سیما به صورت زنده پخش شد.

حضور چهره های فرهنگی و سیاسی

در این مراسم چهره های فرهنگی، سیاسی و هنری و نماینده نامزدها همچنین رئیس رسانه ملی حضور داشتند.

توسل به امام رضا (ع) و آغاز رسمی انتخابات در رسانه ملی

اجرای این برنامه بر عهده مجید یراقبافان بود. وی از حاضران درخواست کرد با توسل به امام رضا(ع ) و پخش مستقیم صلوات خاصه از صحن رضوی برنامه را آغاز کند.

راهبرد تحولی رسانه ملی بر هویت محوری و عدالت گستری استوار است

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در ابتدای این مراسم ضمن تبریک حلول ماه ذی الحجه و حجی مقبول برای حجاج بیت الله الحرام و تسلیت شهادت شهدای خدمت، اظهار کرد: آنچه در حماسه باشکوه بدرقه این شهدا مشاهده شد نشان دهنده عظمت و شکوه سرمایه مردم عزیز ما و ملت بزرگ ما که در صحنه های بزرگ به رخ جهانیان کشیده شده، بود.

وی اضافه کرد: در سازمان صدا و سیما آنچه در پوشش مراسم بدرقه شهدا دیده شد و در عملیات وعده صادق، انتخابات مجلس و همچنین انتخابات ریاست جمهوری بر اساس راهبرد تحولی رسانه ملی اتفاق افتاد که بر محور «هویت محوری» و «عدالت گستری» استوار است.

وی افزود: از جامعه نخبگان و اندیشکده ها و دانشگاه‌ها در طراحی برنامه‌ها بهره بردیم و طراحی برنامه‌ها بر اساس مسائل اصلی کشور، اسناد بالادستی و منویات رهبر انقلاب انجام شد.

جبلی با بیان اینکه انتظار مردم ما ارائه برنامه ها و دیدگاه‌ها در فضای سالم است و هرگونه بی اخلاقی می تواند شیرینی این صحنه را به تلخی تبدیل کند و این انتظار است که صحنه انتخابات آلوده به بی‌اخلاقی‌ها نشود، گفت: 5 مناظره، 3 میزگرد تخصصی و همچنین برنامه صف اول، گفت‌وگوی ویژه خبری و بدون تعارف و ... از برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها است و به هرکدام از نامزدها یک کانال اختصاصی 24 ساعته اختصاص داه شده است.

مردم توقع دارند رئیس جمهور منتخب مانند شهید رئیسی به فکر مردم و مطیع امر رهبر باشد

در ادامه با مادر «شهید مهدی زین الدین» ارتباط مستقیم گرفته شد و وی با اشاره به بداخلاقی های انتخاباتی و اشاعه فحشا آن را حرام دانست و گفت: در ایام تبلیغات انتخاباتی از نامزدها انتظار داریم رضای خدا را مد نظر قرار دهند. 

وی اضافه کرد: امروز شرکت در انتخابات یعنی مشت محکم بر دهان صهیونیستها؛ باید امروز به افراد با صداقت رای داد چرا که امانتی بر عهده آنها نهاده می شود در مسیر خدا و بدون خیانت باشد.

مادر این شهید ادامه داد: بخاطر تمام خونهای شهدا و حتی رئیس جمهور شهید، شرکت امروز در انتخابات مشت محکم بر دهان دشمنان و حمایت از زنان و کودکان در غزه است. خانواده شهدا توقع دارند مسئول منتخب از هر جهت به مانند شهید رئیسی به فکر مردم بوده و مطیع امر رهبر باشد. 

برنامه‌ها رصد می‌شود

در ادامه سید محمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور به بیان مواردی از قوانین انتخابات پرداخت.

 رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: برابر اصل 131 قانون اساسی، حوادثی که منجر به کوتاه شدن یک دولت می‌شود و در این حادثه غمبار این اتفاق افتاد باید انتخابات دیگری برگزار شود.

وی ضمن قدردانی از شورای نگهبان تصریح کرد: کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات کنترل و مواظبت کند فرآیند تبلیغات بنابر قوانین پیش برود.

وی افزود: ان‌شاءالله هر آنکس را که مردم انتخاب کنند بر منصب ریاست جمهوری خواهد نشست. امیدوارم در کنار هم مسیر را به گونه‌ای رقم بزنیم که انتخابات سالم و پرشوری را داشته باشیم که خواسته کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ها رصد می‌شود. آن چیزی که به عنوان برادر کوچکتر خدمت همه نامزدها و نمایندگان‌شان عرض کنم توقع و انتظار مردم و فرمایشات مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام(ره) بود که این انتخابات به نحو شایسته برگزار شود.

دعوت پدر شهید از مردم برای شرکت در انتخابات؛ فرد منتخب باید خدمتگزار مردم باشد

در ادامه پدر شهید محمدحسن برآهویی از سیستان و بلوچستان گفت: فرد رییس جهور نباید برای مردم بال باشد او باید خدمتگزار باشد، ما رای می دهیم و توقع داریم همه در انتخابات شرکت کنند و بهترین فرد خدمتگزار و جان نثار را انتخاب کنند ، فردی که راه شهدا را ادامه دهد، چرا که انقلاب با خون شهدا جان گرفت و این شهدا هستند که نظام جمهوری اسلامی را نگه می دارند.

در بخش دیگر، کلیپی از شهید جمهور، خادم الرضا، شهید سید ابراهیم رئیسی پخش شد.

حجت الاسلام پورمحمدی شماره یک

در ادامه زمان بندی برنامه تبلیغاتی 6 نامزد برای حاضران به نمایش در آمد، البته هر نامزد شماره ای خواهد داشت تا قرعه کشی بر مبنای آن انجام شود. در این بخش از فرزند شهید «حسین پورجعفری» دعوت شد تا آغازگر قرعه کشی باشد، اولین انتخاب اختصاص به نام حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی داشت تا با عنوان نامزد شماره یک شناخته شود.

مسعود پزشکیان شماره 2

در بخش دیگر شهره پیرانی همسر شهید رضایی نژاد قرعه دوم را برداشت، در این مرحله از داخل گوی نام مسعود پزشکیان خارج شد، تا با حضور نماینده وی شماره این نامزد مشخص شود از این رو شماره دو متعلق به مسعود پزشکیان اعلام شد.

سعید جلیلی شماره 5

مادر شهید افشاری در بخش دیگر گوی سومین نامزد را انتخاب کرد ، در این بخش نام سعید جلیلی خارج شد و در ادامه حضور نماینده وی شماره این نامزد مشخص شد از این رو شماره 5  متعلق به سعید جلیلی اعلام شد.

امیرحسین قاضی زاده شماره 4

پدر شهیدان کاشی در ادامه گوی را انتخاب کرد و نام امیرحسین قاضی زاده هاشمی از داخل گوی خارج شد و در این بخش نماینده این نامزد هم گوی مربوط به شماره را انتخاب کرد تا نام قاضی زاده هاشمی در جدول با عدد 4 شناخته شود.

محمدباقر قالیباف شماره 3

جواد فروغی از قهرمانان کشور گوی دیگری استخراج کرد و نام محمدباقر قالیباف معرفی شد ، در ادامه با حضور نماینده این نامزد شماره ۳ برای محمدباقر قالبباف خارج شد.

علیرضا زاکانی شماره 6

در بخش دیگر گلعلی بابایی از نویسندگان برجسته کشور تنها گوی مانده را استخراج کرد، علیرضا زاکانی نام این نامزد بود که با حضور نماینده وی عدد شماره ۶ برای معرفی این نامزد عنوان شد.

پنج برنامه چهار ساعته؛ پخش مستند ۳۰ دقیقه ای از رسانه ملی

بر اساس این گزارش، مناظره های انتخاباتی این دوره از ریاست جمهوری در ۵ برنامه ۴ ساعته روی آنتن شبکه یک سیما می رود. این در حالی است که ۶ نامزد انتخاباتی می توانند مستندهای ۳۰ دقیقه ای خود را از شبکه های مختلف پخش کنند.

همچنین سه میزگرد برای نامزدها در تلویزیون در نظر گرفته شده که با محورهای مختلف برگزار می‌شود و هر نامزد در این میزگردها می تواند دو مشاور خود را به همراه داشته باشد.  

براساس این گزارش، طبق دستور شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور، انتخابات به صورت دستی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته