دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دعوت از اهداکنندگان گروه خونی O منفی

دعوت از اهداکنندگان گروه خونی O منفی
معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون گفت: : به علت تقاضای بالای گروه خونی O منفی، از اهداکنندگان با گروه خونی O منفی به‌طور خاص دعوت می‌شود.
کد خبر : 916116

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرزاد ملاحسینی عصر یکشنبه در نشست خبری روز جهانی انتقال خون اظهار کرد: به علت تقاضای بالای گروه خونی O منفی، از اهداکنندگان با گروه خونی O منفی به‌طور خاص دعوت می‌شود.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه مردم از غربالگری کامل و دقیق خون مطمئن باشند، افزود:سازمان انتقال خون، تمام تلاش خود را بر حفظ سلامت خون اهدایی انجام می‌دهد.آزمایشات هپاتیت B و C، ایدز و سایر ویروس‌ها بر روی خون به‌طور کامل انجام می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های جدید قدرت تشخیص ویروس‌ها را افزایش داده و مدت زمان غربالگری را کوتاه‌تر می‌کنند.

ملاحسینی بیان کرد: فرهنگ‌سازی اهدای خون باید از سنین پایین صورت گیرد؛ در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش منعقد شده تا فرهنگ اهدای خون از سنین پایین در دانش‌آموزان نهادینه شود.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون اظهار کرد: به دلایل پزشکی، استفاده از خون‌های بومی در اولویت است. در گذشته به دلیل محدودیت‌های تکنولوژی، از خون‌های وارداتی استفاده می‌شد؛ اما الان صادر و وارد کردن خون به سایر کشورها ممنوع است.

وی با خاطر نشان کردن اینکه اهدای خون، اهدای زندگی است، افزود: سازمان انتقال خون از همه افراد واجد شرایط دعوت می‌کند تا با اهدای خون، در این عمل خیرخواهانه سهیم باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته