دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1403 - 19:55

کاروان کوراش ایران با ۳ طلا، ۸ نقره و ۴ برنز نایب قهرمان آسیا شد/ صعود یک پله‌ای ایران

کاروان کوراش ایران با ۳ طلا، ۸ نقره و ۴ برنز نایب قهرمان آسیا شد  صعود یک پله‌ای ایران
کاروان کوراش ایران با کسب ۳ طلا، ۸ نقره و ۴ برنز در دو بخش مردان و زنان، به مقام نایب قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا در تهران دست یافت.
کد خبر : 916109

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز دوم از سیزدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا، امروز (یکشنبه ۲۰ خرداد) در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران به پایان رسید.

در پایان رقابت‌های امروز که در بخش مردان برگزار شد، ملی‌پوشان تیم کوراش ایران موفق به کسب یک طلا، پنج نقره و یک برنز شدند تا تیم ملی کشورمان به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کند.

روز گذشته نیز تیم زنان ایران با ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز به مقام نایب قهرمانی رسیده بود.

بدین ترتیب تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در مجموع دو بخش زنان و مردان با ۳ طلا، ۸ نقره و ۴ برنز نایب قهرمان شد. در رده‌بندی کلی تیم ازبکستان با ۸ طلا، ۵ نقره و یک برنز به مقام نخست رسید و چین تایپه با ۲ طلا و ۳ برنز در رده سوم ایستاد.

این عملکرد از سوی کاروان ایران در حالی به ثبت رسید که ایران در دوره قبلی این مسابقات که اردیبهشت ۱۴۰۲ در هانگژو برگزار شد، به مقام سوم رسیده بود.

در این دوره از مسابقات بیش از ۲۰۰ ورزشکار، داور و مربی از ۲۰ کشور شرکت داشتند. حیدر فرمان رئیس فدراسیون جهانی کوراش و کمیل روزیف رئیس کنفدراسیون آسیا نیز این رقابت‌ها را که طی دیروز و امروز برگزار شد، از نزدیک تماشا کردند. ضمن اینکه مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و سید محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش با حضور در سالن ۱۲ هزار نفری، از نزدیک شاهد رقابت‌ها بودند.

نتایج اوزان مختلف در هر دو بخش مردان و زنان به شرح زیر است:

** مسابقات مردان:

* در وزن ۶۰- کیلوگرم مهدی قره‌قاش در فینال برابر «مورودیل مورودیلو» از ازبکستان باخت و به مدال نقره بسنده کرد. در این وزن «سید هادی سادات» از افغانستان و «سردار بابامرادوف» از ترکمنستان به مدال برنز مشرک رسیدند.

* در وزن ۶۶- کیلوگرم مجید وحید بریمانلو در دیدار نهایی به مصاف «اوتابک خسنوف» از ازبکستان رفت و با قبول شکست مقابل این کوراش‌کار نایب قهرمان شد و به مدال نقره دست یافت. در این وزن «دولت همراکولیف» از ترکمنستان و «میرالله غنی‌زاده» از افغانستان به طور مشترک سوم شدند.

* در وزن ۷۳- کیلوگرم الیاس پاکدل در مبارزه نهایی مقابل «میرزاجمیل رمضانوف» از تاجیکستان با ضربه فنی (حلال) به پیروزی رسید و تنها مدال طلای تیم کوراش مردان ایران را به ارمغان آورد. در این وزن «جمشید یولدوشف» از ازبکستان و «مِکان پاردابایف» از ترکمنستان به مدال برنز مشترک دست یافتند.

* در وزن ۸۱- کیلوگرم رامین احمدزاده در دیدار نهایی به مصاف «ارسلونبک توجیف» از ازبکستان رفت و با شکست مقابل این کوراش‌کار به مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی رسید. در این وزن «رحمتولوبک فرهادوف» از تاجیکستان و «دایانچ اومیروف» از ترکمنستان به طور مشترک بر سکوی سوم ایستادند.

* در وزن ۹۰- کیلوگرم امید تیزتک در فینال به «عمر بوزوروف» از ازبکستان باخت و صاحب مدال نقره شد. در این وزن «عمر رسولُف» از تاجیکستان و «ایلهام کمالوف» از ترکمنستان به مدال برنز مشترک رسیدند.

* در وزن ۱۰۰- کیلوگرم مسعود قوی‌بازو در فینال برابر «شرموخمد جاندریف» از ازبکستان قرار گرفت و با شکست مقابل این کوراش‌کار به مدال نقره بسنده کرد. در این وزن «فردوس نسیموف» از تاجیکستان و «ایشینمیرات آتایف» از ترکمنستان سوم شدند.

* در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم علیرضا نیک‌سرشت در مرحله نیمه نهایی با شکست مقابل «شاکارممد میرممدوف» از تاجیکستان از صعود به فینال باز ماند و به مدال برنز مشترک در کنار «علی الزیباری» از عراق دست یافت. در این وزن «شاکارممد میرممدوف» از تاجیکستان طلا گرفت و ««محمدکریم خرموف» از ازبکستان به مدال نقره رسید.

رده‌بندی تیمی:

۱- ازبکستان ۵ طلا، یک نقره و یک برنز

۲- ایران یک طلا، ۵ نقره و یک برنز

۳- تاجیکستان یک طلا، یک نقره و ۳ برنز

۴- ترکمنستان ۶ برنز

۵- افغانستان ۲ برنز

۶- عراق یک برنز

** مسابقات زنان:

* در فینال وزن ۴۸- کیلوگرم فائزه ابراهیمی از ایران در کنار «هوی تینگ هسو» از چین تایپه به مقام سوم مشترک رسید. در این وزن «آیشیرین حیدرووا» از ترکمنستان قهرمان شد و «سیمران سیمران» از هند به مدال نقره دست یافت.

* در وزن ۵۲- کیلوگرم آرزو سلیمی ملی‌پوش کشورمان با شکست در فینال مقابل «خیلولا اورتیکبوئوا» از ازبکستان به مدال نقره بسنده کرد. در این وزن «روزیمنلی میمانووا» از ترکمنستان و «پوجا مالیک» از هند در رده سوم مشترک رسیدند و برنز گرفتند.

* در وزن ۵۷- کیلوگرم طاهره آذرپیوند در مبارزه فینال به مصاف «ایبوداکخون آگوجونووا» از ازبکستان رفت و برابر این حریف نیز پیروز شد تا مدال طلای این وزن را به خود اختصاص بدهد. در این وزن «پین، چون وانگ» از چین تایپه و «هیون سئو هونگ» از کره جنوبی رتبه سوم مشترک را به خود اختصاص دادند و صاحب مدال برنز شدند.

* در وزن ۶۳- کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شد، پردیس عیدی‌وندی با ۲ برد و ۲ باخت و همراه با «مانپریت رانی» از هند به مدال برنز مشترک دست یافت. در این وزن «وان تینگ لی» از چین تایپه قهرمان شد و «کومیلا کاخورووا» از ازبکستان به مدال نقره رسید.

* در وزن ۷۰ - کیلوگرم ریحانه گیلانی ملی‌پوش کشورمان در دیدار نهایی به مصاف «شهنوزا بوزورووا» از ازبکستان رفت و با شکست مقابل این کوراش‌کار به مدال نقره رسید. در این وزن از «چیا لینگ لیو» از چین تایپه و «نورانا هزرتووا» از ترکمنستان به مقام سوم مشترک دست یافتند.

* در وزن ۷۸- کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شد، صبا کرمعلی در کنار «سابینا کادیرووا» از ترکمنستان به مدال برنز دست یافت. در این وزن «یی ین چائو» از چین تایپه قهرمان شد و «فیلورا ارگاشووا» از ازبکستان مدال نقره بر گردان آویخت.

* در وزن ۸۷- کیلوگرم که رقابت‌ها به صورت دوره‌ای انجام شد، هانیه وحدانی در رده دوم ایستاد و مدال‌آور نقره برای ایران شد. در این وزن «پوکیزاخون کمولدینووا» از ازبکستان به مدال طلا دست یافت، هانیه وحدانی نقره گرفت و «پارگاتی پارگاتی» از هند به همراه «نورسلطان ارنیازووا» از ترکمنستان صاحب مدال برنز شدند.

* در وزن ۸۷+ فاطمه برمکی ملی‌پوش ایران با کسب سه پیروزی، به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. در این وزن «یولدوز موخامادیووا» از ازبکستان به مدال نقره رسید و «سامریتی سامریتی» از هند و «حمیده نیکی» از تیم پناهجویان به مدال برنز بسنده کردند.

رده‌بندی تیمی:

۱- ازبکستان ۳ طلا، ۴ نقره، مجموع ۷ مدال

۲- ایران ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز، مجموع ۸ مدال

۳- چین تایپه ۲ طلا و ۳ برنز، مجموع ۵ مدال

۴- ترکمنستان یک طلا و ۴ برنز، مجموع ۵ مدال

۵- هند یک نقره و ۴ برنز، مجموع ۵ مدال

۶- کره جنوبی یک برنز، مجموع یک مدال

۷- تیم پناهجویان یک برنز، مجموع یک مدال

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته