دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1403 - 16:41
نجفی:

۷۹ مقاله کنگره نهج‌البلاغه متعلق به دانشجویان دانشگاه آزاد اصفهان است

۷۹ مقاله کنگره نهج‌البلاغه متعلق به دانشجویان دانشگاه آزاد اصفهان است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اعلام کرد که این دانشگاه علاقه‌مند به کار علمی در حوزه نهج‌البلاغه بوده و رقم قابل توجه ۷۹ مقاله از کل مقالات این کنگره متعلق به دانشجویان دکتری واحد اصفهان است.
کد خبر : 916089

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با موضوع «زیست شرافتمندانه» بر لزوم تلاش بیشتر برای معرفی این اثر گرانبهای فرهنگی و معنوی به عموم مردم تأکید کرد.

وی اضافه کرد: به‌عنوان عناصر دانشگاهی به اندازه شأن و منزلت نهج‌البلاغه کار نکرده‌ایم و راه نرفته زیادی را در این مسیر داریم و البته ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه فراوان هم در اختیار داریم؛ ازجمله هدایت تعداد زیادی از پایان‌نامه‌ها در حوزه نهج‌البلاغه که نیاز به همت بیشتری دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی به شدت علاقه‌مند به کار علمی در حوزه نهج‌البلاغه بوده و رقم قابل توجه ۷۹ مقاله از کل مقالات این کنگره که مربوط به دانشجویان دکتری دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان بوده، مؤید این ادعاست.

نجفی متذکر شد: باید تلاش‌های جدی‌تری داشته باشیم تا مدل زیست و حکمرانی خود را اسلامی و شیعی کنیم؛ از این رو این کنگره، رویداد بسیار مهمی است و توجه به تفکر و اندیشه‌های ناب امیرالمومنین(ع)، مأموریت ما را پررنگ‌‎تر کرده تا در سطح بین‌المللی، دانش، نگرش و باور‌های شیعه را به دنیا عرضه کنیم و این کنگره فرصت بسیار خوبی را برای این خواسته مهیا کرده است.

وی یادآور شد: مراکز تحقیقاتی به این دلیل ایجاد شده تا حلقه واسطی میان دانشگاه و جامعه باشند و علم تولیدی در دانشگاه را کاربردی کرده و به جامعه عرضه کنند؛ از این رو مرکز تحقیقاتی نهج‌البلاغه درراستای تحقق این مهم گام برداشته و حرکت می‌کند؛ ما در دانشگاه آزاد اسلامی طرحی به نام طرح نشاط اجرا کردیم که دانشجویان خارج از فضای کلاس، برخی ساعات درسی خود را می‌گذرانند؛ از این رو در دروس معارف از استادان نهج‌البلاغه برای دانشجویان مشتاق بهره گرفته‌ایم و در ۳ هزار دانشجو از این طرح استقبال کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: بنابراین مرکز تحقیقات، ارتباط میان دانشجویان و استادان نهج‌البلاغه را ایجاد و این مرکز نیاز‌های جامعه را احصا و در سه چالش با ۸۰۰ محور دسته‌بندی کرده و تحقیقات برای حل این مسائل را از طریق نهج‌البلاغه آغاز کرده‌اند.

نجفی تأکید کرد: همچنین این تحقیقات در گام سوم وارد سرفصل‌های دروس خواهد شد و در رشته‌های مدیریت و اقتصاد و موارد دیگر به مدل تبدیل خواهد شد.

وی تبیین کرد: گام بعدی مرکز تحقیقات نهج‌البلاغه اقدام در حوزه بین‌الملل است و باید با دانشگاه‌ها و استادان برتر دانشگاه‌های جهان ارتباط گرفته و مباحث خود را مطرح کنیم و با این دیدگاه، کنگره نهج‌البلاغه را به صورت بین‌المللی برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته