دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1403 - 16:14
کامرانی:

گفتمان‌سازی و اثربخشی دانشگاه آزاد مسیر توسعه را هموار می‌کند

گفتمان‌سازی و اثربخشی دانشگاه آزاد مسیر توسعه را هموار می‌کند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان تأکید کرد که دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با گفتمان‌سازی و اثربخشی بیشتر، مسیر توسعه را هموار کند.
کد خبر : 916081

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی «صنعت و طبیعت، حکمت و حکمرانی» با هدف رسیدن به توسعه پایدار و حرکت به سمت تمدن‌سازی نوین اسلامی با حضور استادان، دانشجویان، پژوهشگران و نخبگان علمی برگزار شد.

در این همایش معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این استان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان و جمعی از شخصیت‌های حقوقی و حقیقی، استادان، دانشجویان و پژوهشگران و به همت معاونت پژوهشی و دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس و کانون وکلا‌ی دادگستری در سالن پروفسور حسابی این دانشگاه حضور داشتند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان در این همایش اظهار کرد: یک درصد جمعیت جهان و هفت درصد منابع طبیعی جهان نیز متعلق به کشور ایران است و جا برای توسعه همه‌جانبه مهیاست و باید با برنامه‌ریزی و استراتژی مناسب این مهم جامه عمل بپوشد.

احسان کامرانی با اشاره به نامگذاری حکیمانه همایش ملی «صنعت و طبیعت، حکمت و حکمرانی» افزود: کارایی، شفافیت و مدیریت از مباحث مهمی است که باید به آن اهتمام ورزیده شود و در حکمرانی مورد تأکید و توجه قرار گیرد که دانشگاهیان به‌خصوص دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با گفتمان‌سازی و اثربخشی بیشتر، مسیر توسعه را هموار سازد.

وی افزود: استان هرمزگان به‌لحاظ جمعیتی از ۸۰ درصد کشور‌های جهان پرجمعیت‌تر و از نظر وسعت نیز از ۷۵ درصد کشور‌ها بزرگ‌تر است که دو سوم از سواحل مکران در استان هرمزگان و از ۷۶ استان دریایی ایران، ۴۲ درصد خطوط ساحلی و ۱۴ جزیره با کاربری‌ها متفاوت از ۱۹ جزیره ایرانی متعلق به استان هرمزگان است و تنوع طبیعی در این استان بسیار بالا بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان توضیح داد: به‌عنوان مثال از ۸۵ در منابع عظیم دریا غافل مانده‌ایم که در مقایسه با کره‌جنوبی و ژاپن که به ترتیب از ۸۰ و ۷۵ درصد منابع دریایی بهره می‌برند بسیار عقب هستیم و نیاز است تا دانشگاه‌ها به این منابع ورود کنند و ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی، علوم پزشکی و دارویی، مراکز تحقیقات دریایی و ... به‌کار گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته