دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1403 - 00:05
«آنا» گزارش می‌دهد؛

انتخابات، آرمان ملی، آبروی ملی

انتخابات، آرمان ملی، آبروی ملی
انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نه تنها یک حماسه حضور خواهد بود بلکه رزمایشی ملی برای نمایش آرمان ملت بزرگ ایران برای دست یابی به استقلال روز افزون و تقویت آبروی ملی است.
کد خبر : 916055

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ملت بزرگ ایران طی روزهای آینده با آزمونی حساس و سرنوشت ساز در سطح داخلی و بین المللی رو به رو است. آزمونی به نام انتخابات ریاست جمهوری که طی آن قرار است سکان اجرایی کشور به مدت 4 سال در اختیار یکی از گزینه ها که عزم خود را برای کرسی نشینی پاستور جزم کرده است، باشد.

از هم اکنون مردم در حال ثانیه شماری برای اعلام اسامی افراد تایید صلاحیت شده از بین 80 فرد ثبت نام کننده هستند تا طی بررسی های مختلف و به ویژه نشستن پای مناظرات تلویزیونی به گزینه نهایی خود دست یابند. مناظراتی که طی ادوار گذشته با وجود ثبت برخی از بی اخلاقی ها تا حدودی مردم را برای انتخاب نام نهایی که باید روی برگه رای ثبت می کردند، مسمم تر کرد.

اما سوال اینجاست که با توجه به تجربه تاریخی ثبت شده از مناظرات گذشته آیا انجام بازنگری جدی در نوع گفتگوهای صورت گرفته ضروری نیست؟ آیا مطالب مطرح شده در این گفتگوهای رو در رو که گاها تعبیر به «بگم بگم» می شود می تواند برای مفهوم والاتری به نام انسجام ملی موثر باشد؟

یقینا پاسخ به این سوال را می توان در گفتار رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان سی و پنجمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) یافت که فرمودند: «بدگویی، تهمت‌زنی و لجن‌پراکنی کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند و به آبروی ملی لطمه می‌زند».

به عبارتی باید گفت که حراست از مناظره‌ها و تبلیغات انتخاباتی یک ثمره مهم و اساسی برای کشور دارد و آن اینکه «آبروی ملی» محفوظ و این انتخابات زمینه‌ساز افزایش پیوستگی و انسجام ملی خواهد بود.

حالا چرا حفظ این آبروی ملی دارای اهمیت است؟ 

جمهوری اسلامی ایران طی 46 سال گذشته با وجود انواع تهدیدات و تحریم ها توانسته شاخص های قابل تاملی از رشد در حوزه های مختلف را به ثبت برساند و همین موضوع باعث شده تا نگاه تحقیر آمیز جهانی به ایران در پیش از انقلاب اسلامی به نگاهی تحسین برانگیز و قابل احترام در طی سال های اخیر مبدل گردد.

احترامی که بعد از عملیات «وعده صادق» که ماحصل سال ها مقاومت ملت ایران بود، بیش از پیش شده و باعث گردید تا این مرز و بوم به حریمی دست نیافتنی برای دول متخاصمی تبدیل شود. دولت هایی که از هر فرصت برای ضربه زدن به منافع ملی در ایران استفاده می کنند. یقینا هم اکنون دشمنان قسم خورده این کشور روند انتخابات را در تیر رس رصد و تحلیل خود قرار داده اند تا از هرگونه لغزشی کلان‌ترین بهره برداری را به نفع خود و خواسته های ضد ایرانی نظام سلطه داشته باشند.

باید توجه داشت که زمین بازی در دست خودمان است. می توانیم این زمین را بستری برای کاشت تخم کینه و فتنه و یا به بستری برای رویش هایی جدید در عمر با برکت انقلاب اسلامی مبدل سازیم. یقینا حراست و حفاظت از آبروی ملی ثمره ای جز تقویت درخت تناور جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت که ماحصل آن میوه شیرین امنیت و پیشرفت خواهد بود.

لذا باید گفت که انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نه تنها یک حماسه حضور خواهد بود بلکه رزمایشی ملی برای نمایش آرمان ملت بزرگ ایران برای دست یابی به استقلال روز افزون و تقویت آبروی ملی است. آبرویی که نباید به هیچ بهانه ای حتی برگزاری انتخابات و گرم کردن تنور آن مورد خدشه قرار گرفته و زمینه ساز تضعیف دستاوردهای ملتی شود که سالها برای رسیدن به قله جان فشانی کرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته