دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1403 - 15:04
غنی‌زاده تشریح کرد؛

جزئیات تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد کرمانشاه و دانشگاه‌های واسط و القادسیه عراق

جزئیات تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد کرمانشاه و دانشگاه‌های واسط و القادسیه عراق
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، جزئیات تفاهم‌نامه این دانشگاه و دانشگاه‌های واسط و القادسیه عراق را تشریح کرد.
کد خبر : 916049

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، افشین غنی‌زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به همراه مسعود باغفلکی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی، مرتضی کهراریان معاون پژوهش و فناوری و مهدی صادقی رئیس دانشکده بین‌الملل این دانشگاه به‌منظور ارتباطات دانشگاهی از دو دانشگاه واسط و القادسیه عراق بازدید کرده و با رؤسا و مسئولان این دو دانشگاه تبادل‌نظر کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: این دیدارها با هدف توسعه ارتباطات و تعامل بین‌المللی در زمینه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی براساس درخواست معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی و به‌منظور عقد تفاهم‌نامه در چارچوب ضوابط و مقررات دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های معتبر کشور عراق صورت گرفت.

غنی‌زاده توضیح داد: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از ماه‌ها قبل با دو دانشگاه دولتی واسط و قادسیه کشور عراق در زمینه موضوعات و مسائل مورد علاقه طرفین به تبادل‌نظر پرداخته و از سوی دو دانشگاه یاد شده دعوتنامه‌هایی برای بازدید و عقد تفاهم به واحد کرمانشاه ارسال شد که این دیدار در همین راستا و با رؤسا، معاونان و مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه‌های واسط و القادسیه برگزار شد.

وی تأکید کرد: در جلسات برگزار شده به بررسی توانمندی‌های دو دانشگاه عراقی، معرفی استعداد‌ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه پرداختیم، سپس زمینه‌های همکاری‌های مورد علاقه مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه از مهم‌ترین زمینه‌های مورد توافق همکاری را برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های کوتاه‌مدت در قالب مدارس مهارتی برای دانشجویان عراقی، برگزاری دوره‌های تخصصی مورد تقاضای گروه‌های آموزشی در دو دانشگاه فوق، استفاده از آزمایشگاه‌ها و ارائه خدمات آزمایشگاهی به طرف عراقی، همکاری برای تأسیس مجلات بین‌المللی مشترک با مشارکت دانشگاه‌های عراقی، برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های مشترک علمی با استفاده از تجارب دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، ایجاد مراکز تحقیقاتی مشترک و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های استاندارد توسط طرف ایرانی در کشور عراق عنوان کرد.

غنی‌زاده توضیح داد: فعالیت‌های کشاورزی و ایجاد مراکز تحقیقاتی، راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی، راه‌اندازی مجلات علمی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی ویژه دانشجویان عراقی، انجام فعالیت‌های فرهنگی، دانشجویی، ورزشی و برگزاری مسابقات مشترک ورزشی بین دانشگاه‌های ایرانی و عراقی، کمک به ایجاد گروه زبان فارسی در دانشگاه قادسیه کشور عراق با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه عراقی، تبادل استاد و استاد مشترک، پایان‌نامه‌های مشترک به‌منظور برگزاری دوره در کشور عراق با درخواست طرف عراقی و براساس نیاز طرف عراقی را نیز از مهم‌ترین اهداف برشمرد.

به گزارش آنا؛ مقرر شد تمامی موارد مدنظر طرفین ایرانی و عراقی پس از رایزنی و اخذ مجوز‌های لازم با سازمان مطبوعه به مرحله اجرا درآید؛ با این تذکر که این بازدید به میزبانی و هزینه دو دانشگاه طرف عراقی صورت گرفت.

دانشگاه قادسیه کشور عراق با ۳۰ هزار دانشجو دارای رتبه دوم بین دانشگاه‌های عراق و رتبه یک‌هزار و ۲۰۰ در رتبه‌بندی تایمز است و دانشگاه واسط نیز از دانشگاه‌های دولتی و معتبر کشور عراق بوده که در دو سال اخیر از رشد و توسعه مناسبی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته