دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1403 - 10:10
افشاگری دبیر سابق فدراسیون بادبانی در گفت و گو با آنا:

با وجود انحلال فدراسیون، با اسم من در آوردی در حال فعالیت هستند/اراده‌ای برای برخورد با متخلفان نیست

با وجود انحلال فدراسیون، با اسم من در آوردی در حال فعالیت هستند اراده‌ای برای برخورد با متخلفان نیست
دبیر پیشین فدراسیون بادبانی گفت: این فدراسیون یک اسم من درآوردی برای خود درست کرده و با همان ساختار قبلی فعالیت خود را ادامه می دهد.
کد خبر : 916034

حمید شمالی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص ادامه فعالیت فدراسیون بادبانی با وجود اعلام انحلال دو فدراسیون ساحلی- دریایی و فدراسیون بادبانی توسط وزارت ورزش و جوانان در اردیبهشت ماه سال جاری و انتقال آنها به فدراسیون قایقرانی اظهار کرد:بنده مسئولیت حقوقی ندارم و تا آخر آبان سال 1402 دبیر کل فدراسیون بوده ام و به دلیل اختلافات جدی که در روند کار داشتم، مجبور به ترک فدراسیون شدم. من فدراسیون بادبانی را مثل خانه خود می دانستم چراکه چندین سال است در این حوزه فعالیت می کنم اما متأسفانه بنده را مجبور به ترک کردند تا عرصه برای دوستان خود فراهم شود. وزارت ورزش تحت مدیریت آقای هاشمی با تحلیل هایی که داشت تصمیم به منحل شدن فدراسیون ساحلی- دریایی و بادبانی گرفت؛هرچند تصمیم بهتری نیز می شد گرفته شود. فدراسیون ساحلی- دریایی به فدراسیون انجمن ورزشی منتقل شد اما به نظر می‌رسد این اتفاق برای فدراسیون بادبانی نیفتاده است.

هیئت های بادبانی در استان ها همچنان فعالیت دارند

وی افزود: هرچند که در رسانه ها گفته شد که این فدراسیون نیز منتقل شده است اما نکته جالب این است که در استان ها هیئت بادبانی همچنان درحال فعالیت است. از عجایب روزگار است که ما عملا فدراسیونی به نام بادبانی نداریم اما در استان هیئت بادبانی داریم که دوره های آموزشی و اردوهای تیم ملی را برگزار و طراحی می کند. فعالیت آنها غیر رسمی هم نیست. این فدراسیون با اینکه وجود خارجی ندارد، همچنان نشست و جلساتی با معاون ورزش استان برگزار می کند که رئیس هیئت قایقرانی در آن حضور ندارد و رویداد های ورزشی مستقل انجام می دهد و این غیر رسمی حساب نمی شود، در اصل ناهماهنگی ساختار ورزش کشور است.

شمالی: فعالیت هیئت بادبانی در استانها همچنان ادامه دارد

در صورت بروز حادثه، چه کسی مسئول است؟

شمالی ادامه داد: سوال بنده از ساختار رسمی کشور این است که اگر فردا حادثه‌ای یا فوتی در دریا اتفاق بیفتد و هزینه ای برای کشور داشته باشد، چه کسی مسئول است؟ آیا فدراسیون بادبانی که وجود خارجی ندارد مسئولیت دارد؟ چه کسی حکم دارد و چه کسی به آنها حکم داده است؟ تعجب می کنم در زمانی که در دنیا با یک کلیک هزار تا اطلاعات منتقل می شود، ساختار ورزش کشور ما به این شکل است. حتی با افراد متخلف برخوردی صورت نمی گیرد. به نظر می رسد اراده جدی وجود ندارد که با این اعمال غیرقانونی برخود کند.

ادامه فعالیت فدراسیون بادبانی با ساختار قبلی

وی افزود: شش ماه پیش شخصی از فدراسیون بادبانی به وزرات ورزش در ساختار قانونی شکایت کرده، نه تنها فدراسیون بادبانی او را بایکوت کرده بلکه وزارت ورزش نیز به موضوع رسیدگی نکرده است. این چه نوع برخورد با تخلف است که فدراسیون شما را بایکوت می کند و گواهینامه و بدهی های شما را نمی دهد به این دلیل که چرا از ما شکایت کردید؟ وزارت ورزش باید علنی نظر خود را نسبت به افرادی که منتسب بودند اعلام کند. این فدراسیون یک اسم من درآوردی برای خود درست کرده و با همان ساختار قبلی فعالیت خود را ادامه می دهد. حتی فدراسیون قایقرانی نیز اعلام کرد که من حکمی به سازمانی نداده‌ام اما همچنان شاهد برگزاری جلسات و دوره های آموزشی هستیم.

فدراسیون قایقرانی مقصر نیست

دبیر کل پیشین فدراسیون بادبانی خاطرنشان کرد: موضوعاتی وجود دارد که در حال حاضر نمی توانم با رسانه ها در میان بگذارم. در سال 1401 فدراسیون قایقرانی مجموعه ای را بدون مشکل خاصی برون سپاری کرد. هیئت بادبانی می خواهد امسال با وجود خروارها مشکل و بدهی آن را به فدراسیون قایقرانی برگرداند که فدراسیون قایقرانی نیز قبول نمی کند. فدراسیون قایقرانی هنگامی که هیئت بادبانی زیرمجموعه آن بوده است کلی تجهیزات به آن هیئت داده است و الآن که می خواهد تحویل بگیرد هیچکدام از تجهیزات وجود ندارد و تمامی تجهیزات توسط هیئت بادبانی بین دوستان و آشنایان تقسیم شده است. بنابراین فدراسیون قایقرانی مقصر نیست.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته