دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1403 - 12:29
در آیین تجلیل از برگزیدگان پویش ققنوس قلم؛

کنعانی: فلسطین میدان بزرگ آزمون همه جامعه بشری/ رژیم صهیونیستی فرو خواهد پاشید

کنعانی: فلسطین میدان بزرگ آزمون همه جامعه بشری  رژیم صهیونیستی فرو خواهد پاشید
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: فلسطین، امروز میدان بزرگ آزمون همه جامعه بشری اعم از ملت‌ها، دولت‌ها، مجامع و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری و مردم نهاد است.
کد خبر : 915998

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی روز یکشنبه (۲۰ خرداد) در آیین تجلیل از برگزیدگان پویش ققنوس قلم با اشاره به نقش رسانه‌ها در جریان روایت مقاومت مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در عرصه حمایت از مردم فلسطین رسا و ماندگار باقی خواهد ماند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: فلسطین امروز میدان بزرگ آزمون همه جامعه بشری اعم از ملت‌ها، دولت‌ها، مجامع و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری و سازمان‌های مردم نهاد است و در هشت ماه گذشته هر کسی جوهره خود را در معرض نمایش جهانیان قرار داد و مردم فلسطین نشان دادند که توان مقاومت اسطوره‌ای دارند و تا زمانی که به حقوق کامل خود دست پیدا نکند دست از پای نمی‌نشینند.

میدان هر چه سخت‌تر شود مقاومت فلسطین نیز بیشتر خواهد شد

کنعانی گفت: ملت فلسطین سر تعظیم جهان را مقابل خود فرود آورد و نشان داد هر چه قدر میدان سخت‌تر شود مقاومتش نیز بیشتر خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: سازمان‌های بین‌المللی نشان دادند که در حمایت و حفاظت از صلح و امنیت بین‌المللی ناکارآمد هستند و تحت مدیریت قدرت‌های ظالمی قرار دارند که از آنها در جهت رسیدن به اهداف شوم خود سواستفاده می‌کنند.

وی افزود: در این میدان سخت، رسانه‌های مستقل و حوزه مقاومت توانسته‌اند همانند مردم فلسطین بر جریان موسوم به جریان اصلی غلبه کنند و روایت‌گر حقایق مظلومیت مردم فلسطین باشند.

امروز مسئله فلسطین، تمام جهان شده است

کنعانی ادامه داد: از ابتدای شکل‌گیری نهضت اسلامی به رهبری امام راحل که این روز‌ها در سالگرد ارتحال ملکوتی ایشان هستیم و همچنین از تشکیل جمهوری اسلامی مسئله، فلسطین از مسائل مهم و درجه اول سیاست جمهوری اسلامی است؛ امروز مسئله فلسطین، مسئله نه فقط منطقه و جهان اسلام که تمام جهان است و توانسته مسئله خود را به عنوان مسئله اول بر جهان تحمیل کند.

وی گفت: ما دو عزیز گرانقدر را که دلشان برای مردم فلسطین می‌تپید و مسئله روزشان بود، از دست دادیم؛ شهید والامقام شهید رییسی رئیس جمهوری و امیر دیپلماسی حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، که برای تحقق اهداف والای سیاست خارجی، موضوع مقاومت و محور مقاومت در ضدیت نظام صهیونیستی اندیشه همیشگی ایشان بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی به فرموده رهبر معظم انقلاب انقلاب در حال ذوب شدن است و در مقابل ملت‌های آزادیخواه فرو خواهد پاشید.

وی افزود: رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان عصاره همه رذایل رژیم انگلیس و رژیم آمریکا نشان داد که چه میزان پست، وحشی و تهی از کمترین ارزش‌های انسانی و اخلاقی و بشری است و آنانی که پشت این رژیم در طول حدود ۸۰ سال گذشته ایستادند نشان دادند که به چه میزان از شعار‌های دروغینی که سر می‌دهند تهی و خالی هستند.

ملت‌های جهان جلوتر از دولت‌هایشان در میدان غزه ایستاده‌اند

کنعانی ادامه داد: ملت‌های جهان نشان دادند که جلوتر از دولت‌هایشان در میدان ایستاده‌اند و به‌رغم سیاه‌نمایی، دروغ‌پردازی و وارونه‌نمایی رسانه‌های موسوم به رسانه‌های اصلی، حقایق را به درستی درک کردند و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین گوی سبقت را از دولت‌ها، مجامع و سازمان‌های بین‌المللی ربودند.

سخنگوی وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد: دولت‌های مستکبر نشان دادند که به رغم شعار‌های دروغین، تا چه میزان در خلاف این شعار‌ها حرکت می‌کنند و انسانیت، اخلاق و کرامت انسانی و ارزش‌های بشری را پای یک رژیم پست و جنایتکار ذبح و قربانی کردند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با وجود همه جنایت‌های ذکر شده و نشده در معاهدات و قوانین بین‌المللی به برخورداری از همه حمایت‌های سیاسی و نیز حمایت‌های تسلیحاتی و نظامی نظام سلطه بین‌المللی چه میزان به مرگ و نیستی و نابودی نزدیک است و سازمان‌های بین‌المللی متاسفانه نشان دادند که در حمایت و حفاظت و از صلح و امنیت بین‌المللی چه میزان ناکارآمد و ناتوان هستند و چه میزان این سازمان‌ها تحت نفوذ، سلطه و مدیریت قدرت‌های زر و زوری قرار دادند که از این مجامع در جهت تحقق اهداف شوم، نامشروع و ضد بشری خود سوء استفاده می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد نقش رسانه‌ها گفت: رسانه‌های مستقل، منطقه‌ای، وابسته به جریان مقاومت چه میزان در این آزمون سخت و سنگین، سرفراز و سربلند بیرون آمدند و چه میزان در مسیر روایت حقیقت جان‌فشانی و ایثار و پایداری کردند و جان شیرین برای روایت آنچه که خواست و اراده درست ملت فلسطین بود در طبق اخلاص نهادند و قربانی کردند.

وی افزود: نکته مهم این است که در این میدان سخت، رسانه‌های مستقل، رسانه‌های حوزه مقاومت توانسته‌اند همانند ملت مظلوم فلسطین بر جریان شوم و تحت مدیریت نظام سلطه بین‌المللی و جریان رسانه‌ای و جریان موسوم به رسانه‌های اصلی غلبه کنند و روایت‌گر حقایق تلخ و شیرین صحنه فلسطین و انتقال‌دهنده صدای مظلومیت و مقاومت پایدار ملت فلسطین در جهان باشند و این نشان داد که رسانه‌ها چه میزان توانایی دارند و این که رسانه‌ها هم اگر اراده کنند می‌توانند "ما می‌توانیم" را در عمل تجربه کنند و به فعلیت برسانند.

ملت فلسطین در آستانه یک پیروزی بزرگ قرار دارد

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی مفتخر است که همواره در کنار ملت مظلوم، مقاوم و صبور فلسطین بوده و خواهد بود. امروز، مساله فلسطین مساله‌ای محوری و جهانی است و ملت فلسطین در آستانه یک پیروزی بزرگ قرار دارد و رژیم غاصب صهیونیستی به فرمایش دقیق، حکیمانه رهبر معظم انقلاب در مقابل دیدگان دنیا در حال ذوب شدن است و رژیم صهیونیستی توان پایداری و ایستادگی نخواهد داشت و در مقابل حقیقت، خواست و اراده ملت فلسطین و محور مقاومت و ملت‌های آزادیخواه دنیا حتما فرخواهد پاشید.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: آینده از آن ملت فلسطین و حامیان فلسطین است و شرم و ذلت و نکبت تاریخی برای حامیان رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی در اوراق تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به روح شهدای مقاومت، ملت مظلوم فلسطین، کودکان فلسطینی که امروز به‌رغم مظلومیت، پرچم‌های عزت، غرور و افتخار و سرافرازی ملت فلسطین است؛ رهبران مقاومت، شهدای عزتمند رسانه که صدای بلند مظلومیت و مقاومت ملت فلسطین بودند و همچنین شهدای خدمت و شهید عزیز چهره بین‌المللی مقاومت حاج قاسم سلیمانی و همه یاران گرانقدر ایشان با ذکر صلوات طلب رحمت و مغفرت و حشر و نشر با انبیای الهی را دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته