دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری مطرح شد؛

رویداد هنری «وعده صادق» رقابتی و چند وجهی خواهد بود

رویداد هنری «وعده صادق» رقابتی و چند وجهی خواهد بود
رئیس شورای سیاست‌گذاری رویداد هنری «وعده صادق» گفت: در این رویداد به دنبال این هستیم که با بکارگیری ظرفیت‌های مردمی و دعوت از هنرمندان با روایتی هنری در هر عرصه زوایای این کار بزرگ را اشکار و در معرض افکار عمومی قرار دهیم
کد خبر : 915997

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری رویداد بزرگ تولید آثار هنری «وعده صادق» که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و معاونت فرهنگی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، سعید لشگری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، ابوالفضل همراه به عنوان دبیر رویداد، حجت‌الاسلام علی نادری، معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری رویداد ساعتی پیش، بیستم خرداد ماه در حوزه هنری برگزار شد.

حجت الاسلام نادری در ابتدای برنامه در صحبت‌هایی گفت: ما در مقطع خاصی از تاریخ برای جبهه حق و باطل هستیم، انقدر سرعت حوادث بالاست که رسانه‌ها و تحلیلگران هم جا می‌مانند تا روایت صحیح و دقیقی از وقایع را منتقل کنند. از حادثه طوفان الاقصی چنان ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی زده شد که آنها همه خط قرمز‌ها را رد کردند و هنوز هم آرام نشده است و به اندازه جنگ جهانی دوم بمب بر سر غزه ریخته است.

وی در ادامه افزود: با همه این اقدامات هنوز غاصبان نتوانستند تصویر پیروزی را برای خود ترسیم کنند. کشور‌های مختلف امروز در صف هستند تا فلسطین را به رسمیت بشناسند. ازین پس باید بگوییم چند کشور فلسطین را به رسمیت نمیشناسند، چون تعدادشان خیلی زیاد شده است.

نادری یادآور شد: جمهوری اسلامی طبق فرمان رهبر بنا شد صهیونیست‌ها را یک سیلی بزند و این اتفاق با یک تنبیه ایران با عملیات وعده صادق شروع شد و در آن چند ساعت همه رسانه‌های دنیا اخبار حمله ایران را مخابره می‌کردند و اسرائیل کامل در لاک دفاعی قرار گرفت. چنین حجم عملیات پهبادی را کسی در دنیا اینطور مشاهده نکرده بود. این عملیات برای اینکه تبیین صحیح شود نیاز به کار درست رسانه‌ای دارد، بخش‌هایی ازین عملیات حتی گفته نشده و باید اینها را صحیح تبیین کرد.

نادری توضیح داد: ما در رویداد هنری وعده صادق دنبال این هستیم که با بکارگیری ظرفیت‌های مردمی و دعوت از هنرمندان با روایتی هنری در هر عرصه زوایای این کار بزرگ را اشکار و در معرض افکار عمومی قرار دهیم امروز یک اعلام رسمی برای شروع کار است.

در ادامه ابوالفضل همراه دبیر رویداد گفت: افتخار می‌کنم که ایرانی هستم و در مملکتی زندگی می‌کنم که شهدای زیادی را تقدیم آب و خاک کرده است.

وی در ادامه با اعلام عناوین بخش‌های مختلف این رویداد هنری افزود: این رویداد رقابتی خواهد بود و مربوط به عملیات وعده صادق است. بخش‌های این رویداد همچون (ادبیات: شعر، داستان کوتاه و دلنوشته به دبیری نغمه مستشار نظامی)، (پویانمایی: انمیشین و موشن گرافیک)، (هنر‌های تصویری: کلیپ، نماهنگ، مستند و فیلم کوتاه به دبیری علی شجاعی)، (هنر‌های تجسمی: پوستر، اینفوگرافیک و کاریکاتور به دبیری مهدی متولیان)، (سرود، موسیقی، موزیک ویدئو)، (پادکست) و (استندآپ) تدارک دیده شده است. مشاور رویداد مجید شاه حسینی و عبدالحسین قدیریان دبیر علمی هستند.

همراه با اشاره به مشارکت اهالی هنر از سراسر کشور گفت: یکی دیگر از اهداف ما ایجاد بانک اطلاعاتی از هنرمندان حوزه‌های مختلف در محور مقاومت است. سعی داریم از شبکه گسترده هنرمندان در مراکزی مثل ستاد عالی کانون‌های مساجد استفاده کنیم تا این موضوع ملی در سراسر کشور جاری شود.

همراه اظهار داشت: از فردا جمع آوری آثار را تا سی تیر ماه از طریق سایت و پلتفرم‌های فضای مجازی خواهیم داشت و در نهایت تلاش داریم با حضور هنرمندان جشنواره‌ای درخور داشته باشیم و داوری را شهریور و سپس اختتامیه را در پاییز خواهیم داشت.

عبدالحمید قدیریان نیز در صحبت‌هایی گفت: بنظرم نگاه باید فرهنگی‌تر باشد این رویداد‌ها بستر مناسبی است تا بگوییم ما شاهد غزه و انشالا پیروزی ان‌ها هستیم ولی برای ادامه راه نیاز به نگاه فرهنگی داریم.

در نهایت لشگری نیز اظهار داشت: این جلسه برای حماسه سازی نسل جوان ما تشکیل شده و نمی‌شود از سردارانی، چون شهید طهرانی مقدم یاد نکنیم. هنرمندان حتما پای این مسیر ما هستند و ما باور داریم این کار برکتی برای هنرمندان و مملکت ما است.

همراه در بخش پرسش و پاسخ گفت: رویداد بین المللی است منتها چون نخستین مرتبه اجرا هستیم بیشتر کشورهای حوزه مقاومت درگیر می‌شوند منتها هنرمندان کشورهای دیگر هم می توانند اثر بفرستند و تلاش داریم از ظرفیت ها استفاده کنیم. 

وی درباره بودجه جشنواره گفت: با کمک های هوا فضا  بودجه تامین شده منتها افراط و تفریط ندارد وحساب شده و به اندازه است. این جشنواره طبیعتا در بخش های مختلف اتفاق افتاده و هر کدام با دیگری برای کمک هزینه ها فرق دارد. در حوزه ادبیات و شعر ده تا شش میلیون  ، داستان کوتاه ده تا چهار میلیون، شعر و داستان هم ده تا چهار میلیون، انیمیشن ده تا شش میلیون، هنرهای تصویری دوازده تا پنج میلیون، مستند و فیلم کوتاه چهل تا ده میلیون، سرود و موسیقی سی تا ده میلیون، استنداپ ده تا چهار میلیون است.

در انتها نیز پخش تیزر فراخوان و رونمایی از پوستر فراخوان رویداد صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته