دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر علم آموزی و ایجاد اشتغال دانشجویان

گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر علم آموزی و ایجاد اشتغال دانشجویان
دانشگاه آزاد اسلامی در اهداف و فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی توجه ویژه‌ای به حوزه اشتغال دارد، موضوعی که از اولویت‌های جامعه محسوب می‌شود.
کد خبر : 915930

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی در اهداف و فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی توجه ویژه‌ای به حوزه اشتغال دارد، موضوعی که از اولویت‌های جامعه محسوب می‌شود.

در این زمینه و در گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی علم، شغل و مهارت افزایی دانشجویان در یک مسیر قرار گرفته است زیرا در این گام دوم، دانشجویان با انتخاب هر کدام از رویدادهای آن می توانند همه این مولفه ها را با هم تلفیق کرده و برای آینده خود شغل مناسبی را برگزینند.

در گام دوم دانشگاه آزاد با اجرای 6 رویداد با محوریت اشتغال و مهارت افزایی به دانشجویان یادآوری می شود که می توانند علم آموزی را در کنار مهارت افزایی و اشتغال انجام دهند.

دانشگاه آزاد عزم خود را برای تبدیل شدن به دانشگاه حل مسأله و کارآفرین جزم کرده است

دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی چندی پیش در خصوص اجرای گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران بزرگترین جبهه دفاع در کشور را «اقتصاد» عنوان کرده بود.

به گفته او، افرادی که در جبهه اقتصاد کشور برای تولید ثروت و اشتغال تلاش می کنند، پیشقراولان و رزمندگان خط مقدم هستند.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با تاکد بر اینکه اگر بتوانیم نیروی کارآفرین، کارآمد و اشتغال نافع ایجاد کنیم، قطعاً بسیاری از مسائل کشور حل می شود، متذکر شده بود: خیلی از مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... وابسته به شرایط اقتصادی و اشتغال جوانان دارد. با توجه به شتاب فراوان کشور در حوزه علم و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی عزم خود را برای تبدیل شدن به دانشگاه حل مسأله، کارآفرین و اشتغال آفرین جزم کرده است.

اجرای طرح پویش اشتغال و تحصیل همزمان در داشنگاه آزاد اسلامی

دانشگاه نسل سوم و چهارم در هر کشور، دانشگاهی مسئله محور و دخیل در امور راهبردی و مسائل و مشکلات آن کشور است و چند سالی است براساس خواست رهبر انقلاب از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی با لبیک به این فرمان با نیت حل مسائل کلان جامعه مانند اشتغال جوانان به صورت عملیاتی وارد میدان شده، این طرح با ارائه طرح‌هایی مانند طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل دانشجو) سعی در رفع معضلات کرده است.

بسیاری از روسای دانشگاه های آزاد در واحدهای مختلف کشور این طرح را عملیاتی ترین طرح اشتغال همزمان با تحصیل عنوان کرده اند.

این طرح در قالب یک بسته پیشنهادی از سوی دانشگاه آزاد اصفهان به سازمان مرکزی ارائه شده و پس از بررسی های کارشناسی و تاکید دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد کشور به دانشگاه آزاد در سراسر کشور ابلاغ شد.

دو هدف مهارت‌آموزی دانشجویان در حین تحصیل و تعدیل پذیرش رشته‌های دانشگاهی و سوق دادن دانشجویان به سمت رشته‌هایی که اقبال بیشتری در بازار کار و صنعت دارند، از جمله اهداف اجرای این طرح بوده است. بر اساس آخرین آمار گزارش شده 36 هزار دانشجو در طرح پویش حضور داشته‌اند.

اجرای رویداد صدرا در قالب برگزاری نمایشگاه های اشتغال

اکثر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در نقاط مختلف کشور اقدام به برگزاری نمایشگاهی با عنوان رویداد صدرا می‌کنند، صدرا با شعار «دانشگاه، صنعت و راه اشتغال»  تلاش می کند دانشجویان را با مهارت افزایی شغلی آشنا کرده، بدین گونه که دانشجویان از طریق سخنرانی مدیران و فعالان شرکت های اقتصادی در این رویداد با ویژگی های اشتغال در این شرکت ها و همکاری با بخش خصوصی آشنا شده ذاین رویداد فرصتی برای دانشجویان باشد تا با کارآفرینان و فعالان حوزه صنعت به گفت و گو بنشینند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته