دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام سرلک در جمع اساتید حاضر در مدینه:

«خانواده» مسئله‌ای برای رسیدن به قرب خداوند است

«خانواده» مسئله‌ای برای رسیدن به قرب خداوند است
حجت‌الاسلام سرلک گفت: سالروز ازدواج حضرت مرضیه و حضرت امیر تاکیدی است که شیعیان توجه کنند مسئله خانواده مسئله‌ای برای رسیدن به قرب خداوند است.
کد خبر : 915894

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در سالروز ازدواج مولا امیرمومنان حضرت علی (ع) و صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س)، حجت الاسلام حاج شیخ علی سرلک در جمع اساتید دانشگاهیان حاضر در مدینه منوره به ایراد سخن پرداخت.

با توجه به سالروز این ازدواج آسمانی، محوریت سخنان ایشان نیز اختصاص به موضوع خانواده داشت، وی عنوان کرد: از مهمترین ویژگی‌های انسانی و ایمانی که برای هر شخص می‌توان اشاره کرد، «میل باطنی» به خداوند متعال است. به تعبیری کلمه «تقوا» در قرآن را نیز به همین معنی می‌توان دانست. زیرا انسان اگر بتواند از غیر خدا صرف نظر کند و هدفش خداوند متعال باشد به تقوا رسیده و این همان اثبات مسیر زندگی بر اساس هدف قراردادن خداست.

فریاد که در رهگذر آدم خاکی
بسی دانه فشاندند و بسی دام تنیدند

وی در ادامه با تاکید بر اینکه انسان آمده است که در این کره خاکی خدایی شود، تصریح کرد: بینشی که در سر دوراهی‌ها انسان را از خداوند دور نکند تقواست. از دلیل اصلی تکریم و مکرم شدن اماکن موجود در مدینه علاوه بر مسجدالنبی، یادآور انسان‌هایی است که در زمان حیاتشان تقوای الهی را پیشه کرده و تا پای جان در راه خدا ایستادند.

«خانواده» مسئله‌ای برای رسیدن به قرب خداوند است

سرلک‌ در ادامه سخنانش یادآور شد: از نگاه خداوند، کانون خانواده راهی برای رسیدن به تقواست و سکوی اصلی پرورش میل انسان به خداوند کانون خانواده است که این موضوع در سخنان حضرت علی (ع) نیز مشهود بوده و آن حضرت از درگاه خداوند متعال خواستند روشنی و خنکی چشمان مبارکشان را خانواده‌اش قرار دهد. در واقع اعضای خانواده و ستون آن همان اساس بندگی است. به همین دلیل بستر خانوادگی اهل بیت علیهم السلام بر پایه مهر و محبت توام با عطوفت بوده واهل بهشتیان هم دلسوز و غمخوار خانواده‌هایشان بوده‌اند.

به گفته حجت الاسلام سرلک، در واقع محور رشد معنوی و انسانی برطرف سازی سردی و تلخی در کانون خانواده است. درواقع سختی‌ها نیز محور رشد قلمداد شده و تزاحم و اصطکاک نیز بر مبنای اصول علمی عامل حرکت است.

«خانواده» مسئله‌ای برای رسیدن به قرب خداوند است

در فراز پایانی سخنان سرلک اشاره شد که سالروز ازدواج حضرت مرضیه و حضرت امیر تاکیدی است که شیعیان توجه نمایند مسئله خانواده مسئله‌ای برای رسیدن به قرب خداوند است.

گفتنی است که فرهیختگان دانشگاهی در صبح این روز فرخنده در اماکن متبرک و مکرم واقع در مدینه اعم از کوه احد و مزار شهدای آن از قبیل حمزه عموی گرامی پیامبر، مساجد سبعه، مسجد ذوقبلتین و مسجد قبا حاضر شده و به ذکر دعا و نیایش و اقامه نماز پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته