دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1403 - 08:30
بررسی روند تیم‌های لیگ برتر در فصل بیست و سوم

تراکتور؛ پر سر و صدا، پر حاشیه و البته باز هم بدون جام

تراکتور؛ پر سر و صدا، پر حاشیه و البته باز هم بدون جام
تراکتور به رغم هزینه‌های سرسام‌آور نتوانست به قهرمانی و حتی سهمیه آسیایی دست پیدا کند.
کد خبر : 915871

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تراکتور برای بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران نیز همانند چندین فصل دیگر دست به هزینه‌های سرسام‌آوری زد تا بتواند  سرانجام به قهرمانی لیگ برتر برسد اما سرخپوشان تبریز با وجود پرسپولیس، استقلال و سپاهان به عنوانی بهتر از چهارمی دست نیافتند.

پاکو خمز اسپانیایی دیگر با فوتبال ایران غریبه نبود و به شناخت خوبی از فوتبال تبریز و ایران رسیده بود. او پس از یک فصل و نیم حضور در کشورمان، خواهان بازیکنان مطرحی شد و مالک و مدیریت باشگاه تراکتور هم کوتاهی نکردند هر چند برای جذب نفرات اختلاف نظرهایی هم وجود داشت و سرمربی اسپانیایی چندین بار اعلام کرد برخی نفرات با نظر وی جذب نشده اند. مسئولان تراکتور لژیونرهایی  مثل خلیل زاده، حسین زاده و ... را به این تیم آورده  و حتی در برخی پست‌ها ترافیک بازیکن ایجاد شد اما عجیب اینکه فقدان شخصیت قهرمانی در تراکتور بار دیگر به اثبات رسید چون تراکتور پشتوانه حمایت هواداران را بعد از سرخابی‌های پایتخت پشت خود در تمامی شهرها حس می‌کرد و در این زمینه هم مشکلی نداشت.

لیگ برتر با دو شکست برابر سپاهان و پرسپولیس آغاز شد تا تراکتور خیلی زود از کورس قهرمانی جا بماند. چهار پیروزی متوالی امیدهای زیادی در دل هواداران تراکتور کاشت اما دو شکست برابر شمس آذر و ذوب‌آهن بار دیگر آب سردی بر پیکر طرفداران بود. تراکتور برای جبران نتایج خوبی تا پایان نیم فصل اول گرفت و تنها شکست برابر استقلال مانع از آن شد تا یکی از ۳ تیم بالای جدول در نیم فصل اول باشد و این تیم با ۲۹ امتیاز در رده چهارم ایستاد.

تراکتور اگر در نیم فصل دوم هم به اندازه نیم فصل اول امتیاز می‌گرفت حداقل سوم می‌شد اما اتفاقات غیر منتظره‌ای در انتظار این تیم بود. سرخپوشان تبریز برابر سپاهان متوقف شدند و باز هم به پرسپولیس باختند. با این حال در تلاش بودند تا جبران متفاوت کنند و تا اندازه‌ای موفق بودند اما به یکباره پاکو خمز به دلیل مشکلات شخصی قرارداد خود را در توافق با باشگاه فسخ کرد و پس از آن قرار شد تا یحیی گل‌محمدی سرمربی این تیم شود اما موانعی در برابر او بود و حمید مطهری که به عنوان دستیار اول گل‌محمدی قید مربیگری در تیم ملی را زده بود تا پایان فصل سرمربی تراکتور شد. 

در نهایت تراکتور با کسب ۲۶ امتیاز نیم فصل دوم را به پایان رساند، تا در مجموع ۵۵ امتیازی شود و به عنوان چهارمی بسنده کند. ریکاردو آلوز برای دومین فصل متوالی برترین پاسور لیگ و حسین پورحمیدی به صورت مشترک با سید حسین حسینی برنده جایزه دستکش طلایی شد. 

با همه این اتفاقات تراکتور امسال هم در حاشیه قرار داشت و بارها و بارها طرفداران این تیم علیه بازیکنان تیم خود موضوع گرفتند و حتی یک بار در فرودگاه به شکلی نامناسب به سمت بازیکنان حمله کردند که همین مساله در شخصیت این تیم تاثیر منفی گذاشت. شعارهای تکراری هواداران تراکتور علیه زنوی هم باعث شد وی در پایان فصل اعلام کند به هیچ وجه قصد تیمداری ندارد و همه چیز را به هیات فوتبال اذربایجان شرقی واگذار کرده است.همین مساله سرنوشت تراکتور را برای فصل آتی نامشخص کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته