دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1403 - 13:35

سلطانی: بیرانوند در هر شرایطی سرباز پرسپولیس است/ او لغات قشنگی را به کار نمی‌برد

سلطانی: بیرانوند در هر شرایطی سرباز پرسپولیس است  او لغات قشنگی را به کار نمی‌برد
دروازه‌بان سابق پرسپولیس گفت: بازیکنان پرسپولیس بدانند پیراهن چه تیم بزرگی را به تن کرده‌اند و فراموش نکنند در هر شرایطی سرباز تیم هستند.
کد خبر : 915780

بهروز سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه فصل گذشته علیرضا بیرانوند به عقد قرارداد با استقلال نزدیک شد و این فصل هم پس از قهرمانی سرخپوشان به مسائلی در مورد شرایط بغرنج مالی پرداخت، اظهار کرد: در فوتبال ایران  به غیر از علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی، پیام نیازمند، حسین پورحمیدی و محمدرضا اخباری دروازه‌بان‌هایی هستند که اسامی مطرحی هستند و می‌دانند که شهرت آنها و البته کیفیتی که دارند باعث می‌شود تا از این موضوع سوءاستفاده کنند. بیرانوند را همیشه حمایت کردم، چون بازی‌های بسیار خوبی برای پرسپولیس و تیم ملی انجام داده ولی او نباید هر حرفی را بزند و حرمت باشگاه پرسپولیس را نگه دارد.

طرفداران پرسپولیس در اولویت بودند

وی ادامه داد: بیرانوند باید بداند پرسپولیس بسیار بزرگ‌تر از او و تمامی اشخاصی است که به عنوان بازیکن، مربی، سرمربی، مدیرعامل یا هر عنوان دیگری برای باشگاه پرسپولیس کار کرده‌اند. چه معنی دارد که او بگوید برای تحت فشار قرار دادن رضا درویش که مدیرعامل باشگاه است با هماهنگی یحیی گل‌محمدی بحث انتقال به استقلال را مطرح کرده و برای همین قرارداد را فسخ و با مدیران باشگاه رقیب صحبت کرده است. زمانی که علی پروین با حداقل امکانات و بازیکنانی که پول برای آنها ارزشی نداشت، جام‌های قهرمانی می‌گرفتند کدام بازیکن وجود می‌کرد چنین کاری را انجام دهد؟ دلیلش هم این بود که طرفداران پرسپولیس در اولویت بودند. لغاتی که بیرانوند در پایان فصل و پیش از شروع فصل جدید به کار می‌برد اصلاً قشنگ نیست. گل‌محمدی هم هر گاه که پرداخت دستمزدشان به تأخیر می‌افتد بحث استعفا را پیش می‌کشید و تیم وارد حاشیه می‌شد. پرسپولیس یک تیم باشگاهی است ولی در حد تیم ملی بسیاری کشور‌ها هوادار دارد. نباید با مسائل مالی تیم را دچار مشکل کرد.

فقط پوشیدن لباس اصیل کافی نیست

دروازه‌بان سابق پرسپولیس در مورد اینکه او مهلت برای فسخ قرارداد او با باشگاه تعیین کرده، تصریح کرد: بیرانوند نباید گذشته خود را فراموش کند. در جشن قهرمانی فقط پوشیدن لباسی که اصالت او را نشان می‌دهد کافی نیست. او وقتی که فیلم و تصاویر تفریح خود را در ترکیه می‌گذارد آیا به کارگران و کارمندانی که با اندک حقوق زندگی سختی را می‌گذراند فکر کرده است؟ اگر پشتوانه سازی خوبی در فوتبال ایران صورت می‌گرفت، نگرانی برای جانشینی بیرانوند و هیچ گلری وجود نداشت تا با وجود دستمزد بالا، مسائل مالی را پیش بکشند. بحث بیرانوند نیست و صحبت من در مورد تمامی بازیکنانی است که عقبه خود را از یاد برده‌اند. وقتی درآمد‌های بسیار بالایی از فوتبال دارید باید بهترین بازی را ارائه کنید نه اینکه در بازی با هنگ‌کنگ دو گل بخوریم. درست است چهار گل زدیم ولی هنگ‌کنگ در اندازه‌ای نیست که بخواهد دو بار به ما گل بزند. بهتر است مدیران تمامی باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال مانع از آن شوند تا بازیکنان با چنین وضع مالی خوبی، گذشته خود را فراموش نکنند و کیفیت خود را بالا ببرند.

امثال بیرانوند دل هواداران را شاد کنند

سلطانی یادآور شد: در جلسه‌ای که به همراه مرتضی فنونی‌زاده داشتیم و به استعفا‌های گل‌محمدی اشاره کردیم، درویش گفت اوسمار اصلاً حاشیه‌ای نداشت، ما را اذیت نکرد، پیش آمد سه بازی خارج از خانه را با اتوبوس رفتیم، حرف و حدیثی در مورد غذای بازیکنان پیش نیامد، در آخر فصل هم عملکرد فنی او منجر به قهرمانی پرسپولیس شد. تیم ما نیاز به مربیانی دارد که بدون حاشیه کار خود را پیش ببرند و تمرکزشان روی مسائل فنی باشد. همچنین بازیکنانی که بدانند پیراهن چه تیم بزرگی را به تن کرده‌اند و فراموش نکنند در هر شرایطی سرباز پرسپولیس هستند. همه چیز که پول نمی‌شود، امثال بیرانوند دل هواداران را شاد کنند. آنها که درآمد بسیار خوبی دارند و هرگز مشکل مالی ندارند. پیشکسوتان بزرگی مثل علی پروین، ناصر محمدخانی، مجتبی محرمی و ... در تیم ما بوده‌اند که اولویت آنها بزرگی تیم بوده و خواهد بود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته