دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دلم روضه می‌خواهد....

دلم روضه می‌خواهد....
گویی که زوار شیعی حاضر در مدینه به یاد کوچه بنی هاشم و شعله‌های آتش درِ آن خانه و به یاد یارانی از قافله کربلایی که از اعمال حجشان بازمانده و قربانگاهشان صحرای کربلا بوده است دلشان روضه می‌خواهد.
کد خبر : 915728

 گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مرتضی قهرمانی* ـ با فرارسیدن ماه ذی‌الحجه و نزدیک شدن به موسم عید قربان، شمار دل شیفتگانی که با امید به تقرب و حاجی شدن پا به سرزمین وحی گذاشته اند هر روز افزونتر می‌گردد. برخی نیز قبل از برگزاری اعمال حج تمتع به شهر مدینه الرسول وارد می‌شوند تا با قلبی آکنده از معرفت اعمال حجشان را آغاز نمایند؛ لذا شهر مدینه در این روز‌ها مملو از جمعیت جاجیانی است که چشم امید به عنایت پیامبر رحمت و دختر بزرگوارشان فاطمه زاهرا (س) و همچنین ائمه معصوم دوخته‌اند.

در میان قافله‌ها و سیل جماعت مشتاق به حج امسال، کاروانی از اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها رهسپار سرزمین وحی شده‌اند. کاروانی که حاجیانش عمری را در راه علم و معرفت قلم فرسایی نموده‌اند. گفتنی است که روحانی همراه این کاروان ریاست ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بوده و مدیر راهنمای آنها نیز معاونت اجرایی آن ستاد است.

گفت‌وگوی صمیمی و دوستانه خبرنگار با زوار قافله اساتید حاکی از ناگفته‌ها و دلتنگی‌هایی برای آنان است که این قشر فرهیخته از گنبد خضرا و کوچه بنی هاشم و قبرستان بقیع دارند.

بعضا می‌گویند که با آهسته کردن قدم‌ها و نگاه حسرت به گنبد خضرا وچشم نواز رسول الله صدای تپش قلب‌ها را بلند‌تر می‌کند. گویی که غرق توجه به معماری خیره کننده مسجد النبی ودیوار‌ها و ستون‌های بلند با درب‌های طلاکوب و سنگ‌های صیقلی حواس آدمی را متوجه یافتن کوچه‌ای می‌نماید که خانه‌ای از درب سوخته در آن باشد.

اما ظاهرا اینجا درد فراتر از آن بوده و خبری از در سوخته و بازوی کبود و پهلوی شکسته نیست، اینجا صدای ناله‌های زهرا را می‌توان با گوش جان شنید. همچنین مظلومیت شیعه نیز با دیدن پنجره‌های آهنین بقیع هویداست. اینجا غربت بقیع را با با همه وجودت حس می‌کنی.  

گویی که زوار شیعی حاضر در مدینه به یاد کوچه بنی هاشم و شعله‌های آتش درِ آن خانه و به یاد یارانی از قافله کربلایی که از اعمال حجشان بازمانده و قربانگاهشان صحرای کربلا بوده است دلشان روضه می‌خواهد....

گفتنی است که کاروان اساتید دانشگاه‌ها در روز هفدهم خردادماه عازم مدینه النبی شده و پس از اعمال حج تمتع درنیمه دوم تیرماه به ماوا و وطن خویش بازخواهند گشت.

* مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته