دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان؛

۴۴ پروژه سلامت در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید

۴۴ پروژه سلامت در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید
وزیر بهداشت از بهره‌برداری ۴۴ پروژه حوزه سلامت استان اردبیل به ارزش یک هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: در دولت مردمی ۱۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در این استان تعریف شده که سایر پروژه‌ها نیز تا یک سال آینده، تکمیل می‌شود.
کد خبر : 915701

 به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  بهرام عین‌اللهی در حاشیه بهره‌برداری از ۷ پروژه حوزه سلامت استان اردبیل با اشاره به ارزش ۴۱۶ میلیارد تومانی و زیربنای ۲۳ هزار متر مربعی این پروژه ها، گفت: در این سفر، مرکز آموزشی و فرهنگی شهدای خدمت، خوابگاه دانشجویی شهید آیت الله رییسی، مرکز جامع سلامت دانشجویی شهید جمهور، MRI, بیمارستان فاطمی اردبیل، ماموگرافی بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان مشگین شهر، پایگاه سلامت شماره ۱۹ اردبیل و مرکز جامع خدمات سلامت روستایی باروق به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: ۱۳ خرداد نیز پایگاه سلامت مسکن مهر و بخش MRI بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان پارس آباد به ارزش ۸۵ میلیارد تومان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به بهره‌برداری رسید.

وزیر بهداشت با اشاره به راه اندازی ۱۰ خانه بهداشت عشایری در استان اردبیل در سه سال گذشته، خاطرنشان کرد: در این مدت، آزمایشگاه جامع بهداشت در اردبیل به بهره‌برداری رسیده و همچنین با توجه به توسعه خدمات، شاهد کاهش مرگ و میر مادران باردار از 51 در هر صد هزار تولد زنده در سال 1400 به 20 در هر صد هزار تولد زنده هستیم.

 عین‌اللهی با بیان اینکه طرح ابتکاری آموزش الکترونیکی سلامت دهان و دندان در نمین اجرایی شده است، افزود: استان اردبیل رتبه اول کشوری در شاخص اهدای عضو در سال گذشته را به دست آورده و لازم است از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تشکر کنیم که شخصا از اهداکنندگان عضو، تقدیر و سایر افراد را نسبت به این کار انسانی، تشویق می کند.

رونمایی از 3 محصول فناورانه جدید در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

وی با اشاره به رونمایی از سه محصول فناورانه جدید در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در دولت مردمی، یادآور شد: واحدهای فناور در این دانشگاه در طول سه سال گذشته، 80 درصد رشد داشته و از سوی دیگر شاهد افتتاح مرکز تحقیقات ریوی و دریافت مجوز دو مرکز تحقیقاتی بیماری‌های منتقله به وسیله بندپایان و نیز ایمونولوژی سرطان و ایمونوتراپی در این استان بوده ایم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در دولت مردمی، تعداد شرکت های دانش‌بنیان سلامت استان اردبیل دو برابر شده و از 4 به 8 شرکت رسیده است و همچنین در راستای توسعه آموزش پزشکی، دو رشته جدید دستیاری تخصصی قلب و عروق و کارشناسی ارشد پرستاری اطفال در این دانشگاه راه اندازی شده است.

 عین اللهی از جذب 26 دانشجوی بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد و گفت: مجوز پذیرش گردشگران سلامت برای 4 مرکز درمانی استان اردبیل اخذ شده است همچنین در این مدت سه دستگاه ام آر آی در اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر، دستگاه های اسپکت سی تی، سی تی آنژیو و سی تی اسکن در این استان راه اندازی و دستگاه شتاب دهنده نیز خریداری شده که نصب و راه اندازی می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته