دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1403 - 10:11
در گفت و گو با آنا

فلاحت‌زاده: برای هواداران نام استقلال بزرگ‌تر از نام قلعه نویی، مجیدی و نکونام است/ تیم اشتباه فنی نمی‌کرد قهرمان می‌شد

فلاحت‌زاده: برای هواداران نام استقلال بزرگ‌تر از نام قلعه نویی، مجیدی و نکونام است  تیم اشتباه فنی نمی‌کرد قهرمان می‌شد
بازیکن سابق استقلال گفت: برای هواداران نام استقلال مهم‌تر از جواد نکونام، امیر قلعه‌نویی با فرهاد مجیدی است.
کد خبر : 915688

فرشاد فلاحت‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه استقلال در فصلی نایب قهرمان شد که هفته‌ها صدرنشین لیگ برتر بود، اظهار کرد: استقلال با وجود شرایطی که در ابتدای فصل داشت و سرمربی به خاطر مشکلات مالی و اختلاف با مدیرعامل داشت نتوانست در نقل و انتقالات ابتدا و میانه فصل تمامی بازیکنان مدنظر خود را جذب کند، اما در نهایت هفته‌ها صدرنشین بود و اگر دقت بیشتری می‌کرد در نهایت به قهرمانی می‌رسید. استقلال ۶۷ امتیاز گرفت و رکورد بیشترین امتیاز تیم دوم را شکست، حتی در زمانی که لیگ برتر ۱۸ تیمی بود هم هیچ تیم دومی نتوانسته بود ۶۷ امتیاز بگیرد.

شرایط رقابتی میان دو تیم عادلانه نبود

وی ادامه داد: مهم‌ترین عاملی که مانع از آن شد تا استقلال به قهرمانی نرسد حواشی پیرامون تیم بود. پرداختن به حاشیه اجازه نداد تا تیم در دیدار با نساجی برنده باشد اگرچه اشتباه داوری هم رخ داد و پنالتی تیم گرفته نشد. این یک واقعیت بود که اشتباهات داوری در این فصلی که به پایان رسید به استقلال به مراتب بیشتر از پرسپولیس لطمه زد و امتیازاتی از تیم گرفت که قهرمانی را به پرسپولیس داد. شرایط رقابتی میان دو تیم عادلانه نبود و برای فصل بعد جواد نکونام باید سنگ خود را با مالکان جدید وا بکند. او گفته که اگر رفتاری کرده کرده که رقبا را ناراحت کرده عذرخواهی می‌کند پس از اتفاقاتی که در این فصل افتاده درس‌های مهمی گرفته است. نکونام متوجه شده که باید کادرفنی و مدیریت باشگاه همسو با هم باشند و در کنار هم با کمک بازیکنان تیم را جلو ببرند. مشکلات درون تیمی کنار گذاشته شود و تنها هدف تیم کسب نتایجی در خور نام استقلال باشد.

استقلال به بازیکن نیاز دارد

بازیکن سابق استقلال خاطرنشان کرد: در فصلی که استقلال نایب قهرمان شد بزرگ‌ترین انتقاد هواداران به شیوه بازی تیم بود. شکی نیست که کسب ۳ امتیاز و مسائل آماری اهمیت دارد و در آینده کمتر به این موضوع پرداخته می‌شود که تیم به چه شکلی قهرمان شده ولی استقلال در فصل آینده باید به شکلی بازی کند که بتواند هواداران خود را راضی نگه دارد و اگر بازی‌های تماشاگرپسندی برگزار نکند قطعاً انتقادات آغاز می‌شود. نکونام درست می‌گفت که تیم او نیاز به بازیکن دارد و دیدیم که با ۱۴ تا ۱۵ بازیکن عنوان نایب قهرمانی به دست آمد. اصلاً نیمکت تیم قوی نبود و برخی از بازیکنان در سطح استقلال نبودند. باید در نقل و انتقالات تابستانی بازیکنانی جذب شوند که بتوانند عیار تیم را بالا ببرند و همانند سپاهان، پرسپولیس و تراکتور، استقلال نیمکت آماده‌ای داشته باشد که مسائلی مانند مصدومیت و محرومیت به تیم آسیب چندانی نزند.

تیم نکونام اشتباه نمی کرد قهرمان می شد

فلاحت‌زاده یادآور شد: استقلال در فصلی که قهرمانی را به رقیب سنتی داد این شرایط را داشت تا منتظر محمد و اوستون اورونوف را در اختیار داشته باشد. اورونوف که عامل اصلی قهرمانی پرسپولیس بود و به راحتی در نیم فصل با کوتاهی مدیریتی و تیمی اجازه دادند به تیم حریف بود. محمد که قرضی به مس رفسنجان داده شد تا یکی از عوامل حذف استقلال از جام حذفی باشد. برای هواداران نام استقلال مهم‌تر از جواد نکونام، امیر قلعه‌نویی با فرهاد مجیدی است. استقلال در فصلی به نایب قهرمانی رسید که اگر اشتباهات فنی نمی‌کرد قهرمان می‌شد. البته شکی در این نیست که اشتباهات داوری هم در قهرمان نشدن استقلال مؤثر بود ولی برای فصل آینده باید قدرت فنی تیم را بالا برد تا بتوان در صورت تکرار اشتباهات داوری در نهایت به قهرمانی رسید. گفته شده که VAR از فصل آینده در فوتبال ایران وارد می‌شود ولی احتمالش را ضعیف می‌بینم و استقلال باید به شکلی عمل کند که اسیر اشتباهات داوری نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته