دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا از مضرات و مشکلات موج جدید دیجیتال به اقتصاد گزارش می‌دهد؛

کلاهبرداری یا ترفند سکه همستر/ کیف پول تلگرام سابقه خوبی دارد؟

کلاهبرداری یا ترفند سکه همستر  کیف پول تلگرام سابقه خوبی دارد؟
یک کارشناس رمزارز درباره موج «همستر کمبت» گفت: این جریان‌سازی همان‌گونه که با سرعت رشد کرده، می‌تواند با تبعات سنگین فروکش کند؛ مردم باید به این نکته توجه کنند که توکن‌هایی که صرفاً به منظور بازاریابی ایجاد می‌شوند، باید به دارایی‌های قابل ارزیابی و معامله‌پذیر تبدیل شوند.
کد خبر : 915668

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با فراگیرشدن بازی موسوم به همستر کامبت در جامعه این سؤال در برخی اذهان ایجاد شده است که آیا این سکه‌ها روزی به سودآوری خواهند رسید؟

بر اساس آخرین اطلاعات از سایت کوین بیس هفت صرافی در کل جهان این توکن را لیست کرده، اما قیمت هر ۱۱۷۵۶۴۹۵۷۳۴.۵۲ همستر کوین فقط یک دلار تعیین شده است. این موضوع به این معناست که این کوین ارزش چندانی ندارد و شاید هرگز سودآوری مناسبی نداشته باشد.

اما عباس آشتیانی، کارشناس حوزه رمزارز در این خصوص به خبرنگار اقتصادی آنا گفت: روش‌هایی برای مخاطب‌یابی در مباحث دیجیتال مارکتینگ از جمله ارائه کارت هدیه، ایر دراپ، بانتی و ... وجود دارد. این اواخر بازی‌هایی که پاداش آن‌ها با کمک بلاکچین از طریق کوین و یا توکن داده می‌شود، مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پس در درجه اول لازم است بدانیم که این نوع بازی‌ها مینی‌اپ‌هایی هستند که با هدف جذب مخاطب تولید شده‌اند. این نوع مخاطب آفرینی حدود ۲۱ سال پیش نیز توسط فیس‌بوک با اجرای بازی‌های کوچک درون برنامه تجربه شده بود که موجب رشد سریع و فراگیر این وب‌سایت شد. حالا چوب و الماس‌هایی که در بازی‌های قدیمی به عنوان پاداش جمع آوری می‌کردیم تبدیل به توکن‌هایی شده‌اند که ممکن است قابلیت نقد شدن داشته باشند یا هرگز ارزش واقعی به دست نیاورند.

سکه همستر

این کارشناس حوزه رمزارز تأکید کرد: موضوع نقدشوندگی این توکن‌ها درحقیقت بیشتر به پذیرش مخاطبان بستگی دارد. در همین راستا به‌تازگی  بازی‌ای به نام نات کوین فراگیر شد که بازی کلیک کردن توانست بیش از ۳۵ میلیون نفر مخاطب را جذب کند و یکی از بزرگ‌ترین مینی‌اپ‌های تاریخ تلگرام را پدید آورد. این بزرگ شدن جامعه هدف، موجب می‌شود که معامله شدن این کوین‌ها نیز فراگیر شود.

آشتیانی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که این موج همانگونه که با سرعت رشد کرده است می‌تواند فروکش کند؛ بنابراین مردم باید به این نکته توجه کنند توکن‌هایی که به منظور بازاریابی ایجاد می‌شوند، تبدیل به دارایی‌های قابل ارزیابی و معامله‌پذیر شوند. به همین جهت لازم است که به هیچ وجه پولی بابت این توکن‌ها پرداخت نکنند و صرفاً به آن به عنوان سرگرمی نگاه کنند.

کیف پول تلگرام سابقه خوبی ندارد!

وی ادامه داد: نکته قابل توجه دیگر این است که مینی‌اپ همستر کامبت روی بلاکچین تون واقع است و کیف پول داخلی تلگرام قبل از نات کوین و همستر کامبت نیز سابقه بلاک و فریز کردن دارایی ایرانیان را دارد. همچنین شناسایی آی‌پی آدرس ایران توسط تلگرام نیز حتمی است. به همین جهت لازم است مردم بدانند که افزایش برهمکنش ایرانیان به واسطه کیف پول داخلی تلگرام امکان افزایش مخاطرات شناسایی دارایی‌های ایرانیان توسط خارجی‌ها را دارد.

کلاهبرداران در کمینند

آشتیابی گفت: ممکن است، علاقه و استقبال از این اپ‌ها همواره خطر سوءاستفاده کلاهبرداران نیز افزایش دهد. در همین راستا مردم باید توجه کند که به هر پیشنهاد فروش و یا کد ریفرآل توجهی نکرده و هیچ گونه پول برای استفاده از این اپ پرداخت نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته