دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شمار زائران ایرانی در سرزمین وحی به مرز ۷۷ هزار نفر رسید

شمار زائران ایرانی در سرزمین وحی به مرز ۷۷ هزار نفر رسید
شمار زائران ایرانی در شهر‌های مکه و مدینه به مرز ۷۷ هزار نفر رسید و اعزام‌های مدینه قبل پایان یافت.
کد خبر : 915657

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزری علم و فناوری آنا، ستاد عملیات مکه تعداد زائران ایرانی تا بامداد امروز در سرزمین وحی را ۷۶۹۳۶ نفر و در جوار حرم نبوی را ۱۰۰۸۸ نفر اعلام کرد.

امسال قرار است حدود ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از ایران در موسم «حج تمتع» حضور یابند و در کنار سایر مسلمانان اعمال عبادی این ایام را انجام می‌دهند.

بر اساس این گزارش، در بازه زمانی تا بامداد امروز(جمعه ۱۸ خرداد) ۳۶۵ کاروان ازایستگاه‌های پروازی در کشورمان وارد فرودگاه مدینه منوره شده اند و جمعیت ورودی  حجاج ایرانی به این شهر بالغ بر ۵۰ هزار و ۱۷۹ نفر شده است. زائران مدینه قبل ۵ روز در شهر پیامبر اقامت دارند و با احرام بستن در میقات شجره راهی مکه مکرمه می‌شوند. از تعداد ورودی‌ها به مدینه منوره، تاکنون ۴۰ هزار و ۹۱ نفر به مکه رهسپار شده اند.

بر اساس گزارش ستاد عملیات مکه، روند ورود زائران مدینه قبل پایان یافته است و ورود حجاج کشورمان از طریق فرودگاه جده به مکه به صورت طبیعی ادامه دارد و تا بامداد امروز ۶۶ هزار ۸۴۸ زائر در جوار بیت‌الله الحرام اسکان یافته اند که ۲۶ هزار و ۷۵۷ نفر آنان از طریق فرودگاه جده به مکه مکرمه وارد شده اند.

این گزارش حاکی است درحال حاضر ۴۸۶ کاروان ایرانی در بیش از ۶۰ هتل مکه مکرمه مستقر شده‌اند و ازابتدای اعزام‌های حج تا بامداد امروز ۲۲۰ پرواز به فرودگاه مدینه و ۱۲۳ پرواز به فرودگاه جده صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته