دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1403 - 14:25

تکیه همدان بر سکوی قهرمانی مسابقات ورزش زورخانه‌ای دانشجویان دانشگاه آزاد

تکیه همدان بر سکوی قهرمانی مسابقات ورزش زورخانه‌ای دانشجویان دانشگاه آزاد
تیم همدان عنوان قهرمانی مسابقات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دانشجویان پسر دانشگاه‌ آزاد اسلامی را به دست آورد.
کد خبر : 915644

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دانشجویان پسر دانشگاه‌ آزاد اسلامی با قهرمانی تیم همدان به پایان رسید.

در این پیکار‌ها که به مدت دو روز در سالن امام علی(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد، تیم همدان با ۵۷ امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آورد.

در این مسابقات که با عنوان یادواره شهدای خدمت و با حضور ۱۳ واحد دانشگاهی از سراسر کشور برگزار شد، تیم واحد خوراسگان اصفهان با ۴۲ امتیاز برسکوی دوم قرار گرفت و واحد کرج از استان البرز با جمع امتیاز ۲۴ به مقام سوم دست یافت.

این مسابقات در بخش‌های مختلف شامل کشتی پهلوانی منهای ۹۰، کشتی پهلوانی به اضافه ۹۰، سنگ، کباده، میل‌بازی، میل سنگین، چرخ چمنی و چرخ تیز برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان در حاشیه این مسابقات با اشاره به ارزش و اهمیت رشته پهلوانی و زورخانه‌ای در بین رشته‌های ورزشی و فرهنگ ایرانی، گفت: تفاوت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در مقابل سایر رشته‌ها اهمیت مسایل اخلاقی، پهلوانی و جوانمردی در ورزش است.

غلامرضا خاکساری افزود: احیای ورزش زورخانه‌ای از برنامه‌های مسوولان است و باید همه افراد موثر کمک کنند تا این ورزش در کشور سرآمد شود.

وی متذکر شد: ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای ورزش ملی کشورمان به شمار می‌رود و علاوه بر تقویت جسم و روح، همواره الگوی اخلاق، مروت و جوانمردی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته