دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1403 - 09:00
بررسی روند تیم‌های لیگ برتر در فصل بیست و سوم

استقلال؛ نایب‌قهرمانی در اندازه قهرمان، رکورددار امتیاز تیم دوم و البته حواشی!

استقلال؛ نایب‌قهرمانی در اندازه قهرمان، رکورددار امتیاز تیم دوم و البته حواشی!
استقلال در فصلی که رکورددار صدرنشینی بود نایب قهرمان شد.
کد خبر : 915600

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، استقلال در بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران تلاش وافری کرد تا به عنوان قهرمانی دست یابد و رکورددار صدرنشینی در این دوره از رقابت‌های لیگ بود؛ اما در نهایت جایگاهی بهتر از نایب قهرمانی به دست نیاورد.

آبی‌پوشان پیش از شروع فصل شاهد اختلاف جواد نکونام سرمربی و علی خطیر مدیرعامل بودند و تصور می‌شد فصل را با اقتدار آغاز نکنند. آنها پس از دو پیروزی در هفته سوم در خانه سپاهان بازنده شدند؛ اما برخلاف انتظار توانستند روند برتری‌های خود را تداوم بخشند، هرچند در آن مقطع صدر جدول را از دست دادند.

استقلال در ۱۲ بازی باقیمانده ۲۷ امتیاز کسب کرد تا با احتساب ۶ امتیاز از ۳ هفته ابتدایی،  با ۳۳ امتیاز فاتح نیم فصل اول شود. آبی‌ها نیم فصل دوم را با پیروزی آغاز کردند و در اواسط این نیم فصل با تصمیم هیئت مدیره باشگاه، علی خطیر که اختلافات جواد نکونام با او در نقل و انتقالات زمستانی ادامه داشت و قطع نشده بود برکنار شد و فرشید سمیعی سرپرست مدیرعاملی باشگاه شد. 

آبی‌پوشان در ۱۲ بازی ابتدایی نیم فصل اول ۲۸ امتیاز کسب کردند تا با ۶۱ امتیاز صدرنشین باشند اما این هفته آخر صدرنشینی آنها بود و در هفته بیست و هشتم تساوی در خانه نساجی مازندران باعث شد تا صدر به پرسپولیس واگذار شود و دو پیروزی در دیدارهای پایانی فصل موجب نشد تا به قهرمانی برسند. 

استقلال با وجود ۱۶ هفته صدرنشینی نایب قهرمان شد و نتوانست جام را به هواداران خود هدیه دهد. اگر چه آبی‌ها توانستند با ۶۷ امتیاز رکورد جدیدی را در کسب امتیاز تیم نایب قهرمان لیگ برتر در ادوار مختلف ثبت کنند.

شاگردان نکونام امسال از همه نظر در حاشیه بودند. از اختلاف مدیریت و سرمربی گرفته تا اختلافات اعضای هیات مدیره که بعد از پایان فصل زخم باز کرده تا اعتراضات سرمربی آبی ها به فدراسیون و کمیته داوران و... این تیم البته از درون هم دچار مشکلاتی بود زیرا یامگا را در نیم فصل با یک اتفاق نادر از دست داد و مهدی مهدی پور هم با پارگی رباط صلیبی مواجه شد. در واقع استقلال نایب قهرمان رکورد شکن در امتیاز و البته حواشی بود که در پایان امتیازات خوبی را به عنوان تیم دوم جمع آوری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته