دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1403 - 15:47

افزایش ۲ رشته‌ تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد لنجان

افزایش ۲ رشته‌ تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد لنجان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان از افزایش ۲ رشته‌ تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 915562

سیدمسعود داودی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان از افزایش دو رشته‌ تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: دو رشته «مدیریت فناوری_نوآوری» و «علوم کامپیوتر با گرایش علوم تصمیم و دانش» به سبد رشته‌ای واحد لنجان اضافه شد.

وی با اشاره به آمایش منطقه‌ای رشته‌های تحصیلی بیان کرد: در راستای دست‌یابی به تعادل منطقه‌ای و استفاده هوشمندانه از امکانات و توانمندی‌های شهرستان لنجان، رشته‌های تحصیلی در راستای تولیدمحوری و مهارت افزایی با بازنگری و بررسی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با تأکید بر ارتقای کاربردی بودن رشته‌های تحصیلی بر اساس انطباق رشته محل‌ها بر نیاز‌های آمایشی عنوان کرد: ازآنجایی‌که رشته‌های تحصیلی، مجموعه‌ای از دروس و مهارت‌هایی هستند که دانشجویان باید در دوران تحصیل کسب کنند، رشته‌های تحصیلی پرکاربرد در پاسخگویی به نیاز‌های بازار کار، بازنگری شده و رشته‌های تحصیلی مهارتی در سبد رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی لنجان حال افزایش است.

داودی با معرفی رشته مدیریت فناوری نوآوری تشریح کرد: هدف اصلی رشته مدیریت، ارتقای بهره‌وری و کارایی سازمانی بوده و هر جامعه‌ای برای برطرف کردن مشکلات، به آموزش صحیح مدیریت نیازمند است. 

وی با معرفی رشته علوم کامپیوتر با گرایش علوم تصمیم و دانش مطرح کرد: علوم تصمیم و دانش از دو مفهوم جداگانه «تصمیم» و «دانش» تشکیل‌ شده، رشته علوم کامپیوتر در حوزه‌های متنوعی همانند تجارت، مالی و مهندسی مورداستفاده قرار می‌گیرد و از ترکیب تکنیک‌های ریاضیات، آمار، علوم کامپیوتر و علوم رفتاری استفاده کرده تا بتواند مسائل پیچیده تصمیم‌گیری را حل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با اشاره به اهمیت گرایش علوم تصمیم و دانش در ایجاد سیستم‌های هوشمند گفت: فرایند‌های تصمیم‌گیری معمولاً بر دانش مربوط به یک حوزه، متکی هستند. به‌عنوان‌ نمونه تکنیک‌های هوش مصنوعی که امروزه از علوم بسیار کاربردی است و یادگیری ماشین از دانش برای پیش‌بینی و تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته