دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1403 - 18:48
گفتگوی تلفنی سران ایران و جمهوری آذربایجان؛

مخبر: رژیم صهیونیستی در منطقه باعث ایجاد ناامنی می‌شود/ علی‌اف: آذربایجان به پرهیز از حضور بیگانگان در منطقه متعهد است

مخبر: رژیم صهیونیستی در منطقه باعث ایجاد ناامنی می‌شود  علی‌اف: آذربایجان به پرهیز از حضور بیگانگان در منطقه متعهد است
سرپرست ریاست جمهوری تصریح کرد: رئیسی اعتقاد داشت صلح و امنیت صرفا از طریق همکاری کشورهای منطقه قابل تحقق است و بر این باور بود که رژیم صهیونیستی عملا بخشی از ناتو است و باز شدن پای چنین بیگانگانی در منطقه باعث ایجاد ناامنی در قفقاز می‌شود.
کد خبر : 915483

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان بعدازظهر امروز (چهارشنبه) درتماس تلفنی با سرپرست ریاست جمهوری ضمن عرض تسلیت و ابراز همبستگی مجدد با دولت و ملت ایران، شهادت آیت‌الله رئیسی را ضایعه‌ای بزرگ نه تنها برای ایران، بلکه برای همه کشور‌ها و ملت‌های مسلمان دانست.

سرپرست ریاست جمهوری در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی و همبستگی دولت و ملت آذربایجان به مناسبت شهادت رئیسی و همراهانش، تاکید کرد: همانگونه که رییس جمهور شهید  رئیسی تاکید داشتند، ملت ایران و آذربایجان با یکدیگر پیوند‌های دینی، خویشاوندی و قلبی دارند که این پیوند ناگسستنی است.

مخبر همچنین تاکید کرد که از توافقات صورت گرفته در دیدار اخیر با رئیس جمهور شهید حمایت می‌کنیم و ضروری است این توافقات هر چه سریع‌تر اجرایی شوند.

مخبر همچنین تصریح کرد: رئیسی اعتقاد داشت صلح و امنیت صرفاً از طریق همکاری کشور‌های منطقه قابل تحقق است و بر این باور بود که رژیم صهیونیستی عملا بخشی از ناتو است و باز شدن پای چنین بیگانگانی در منطقه باعث ایجاد ناامنی در قفقاز می‌شود.

رئیس جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به رایزنی‌ها و توافقات خود با رئیس جمهور شهید کشورمان در آخرین دیدار فیمابین، اجرایی شدن توافقات به دست آمده در آن نشست را موجب ارتقای روابط و همکاری‌ها دانست و گفت: از جمله توافقاتی که در دیدار با شهید رئیسی داشتیم، بازگشایی سفارت آذربایجان در تهران بود که به زودی انجام می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد که به همکاری‌های منطقه‌ای و پرهیز از حضور بیگانگان در منطقه متعهد خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته